19:34 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
سهامداران «زگلدشت» در انتظار 1400

1399/09/01 08:59

طرح‌هایی که صعودی خواهد بود؛

سهامداران «زگلدشت» در انتظار 1400

نماد برتر- «زگلدشت» طرح‌های توسعه بسیاری در دست اجرا دارد تا سال 1400 را متفاوت به پایان برساند.


به گزارش نماد برتر، شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان به صورت حسابرسی شده در 6 ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری به ازای هر سهم 1060 ریال سود ساخت و رشد 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.



این گزارش با گزارش حسابرسی نشده تفاوتی ندارد و با رشد 31 درصدی درآمدهای عملیاتی، سود ناخالص 28 درصد رشد کرد و حاشیه سود از به سبب افزایش 32 درصدی بهای تمام شده، با یک درصد کاهش به سطح 30 درصد رسید.



علاوه بر نرخ‌ها، از نظر مقداری در مدت یاد شده شاهد رشد فروش هستیم و با توجه به فروش 870 میلیارد ریالی در 7 ماه گذشته از سال 1399، به نظر می‌رسد دستیابی به مبلغ فروش یک هزار و 546 میلیارد ریالی پیش بینی شده، چندان دشوار نباشد. لازم به ذکر است که در کل سال 1398 حدود یک هزار و 182 میلیارد ریال فروش ثبت شد.



طرح احداث دامداری ۶۰۰۰ رأسی دلفان با سرمایه گذاری 1860 میلیارد ریالی، از تیرماه سال ۱۳۹۸ شروع شده و تا مرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری اولیه خواهد رسید.



طرح احداث دامداری ۱۲۰۰۰ رأسی رزن در مهر ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد و این طرح نیز تا مرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری اولیه می‌رسد. برآورد مخارج کل طرح مبلغ ۳۱۴۰ میلیارد ریال است.



با سرمایه گذاری ۲۶۶۳ میلیارد ریالی، طرح احداث دامداری ۱۰۰۰۰ رأسی شیروان از مهر ماه سال ۱۳۹۸ شروع شد و در آبان ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری اولیه خواهد رسید.



کلیه این طرح‌ها طی ۵ سال به بهره برداری نهایی خواهد رسید و منابع مالی جهت تکمیل پروژه‌های مذکور از محل منابع داخلی به مبلغ ۱۲۶۴ میلیارد ریال، دریافت تسهیلات مالی از صندوق توسعه ملی به مبلغ ۲۱۰۰ میلیاردریال، افزایش سرمایه آتی شرکت از محل مطالبات حال شده، آورده نقدی و اندوخته طرح توسعه به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال و مابقی به مبلغ ۳.۳۰۰ میلیارد ریال توسط سهامدارعمده تامین خواهد شد.



بنابراین، با توجه به طرح‌های توسعه بسیاری که «زگلدشت» در دست اجرا دارد، سال 1400 می‌تواند متفاوت از سال‌های قبل از آن باشد؛ هر چند که روند سودسازی شرکت تاکنون صعودی بوده و انتظار می‌رود در سال 1399 نیز این روند ادامه یابد.