01:59 | شنبه 1 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
درخواست عدم برخورد قضایی با مشکلات بورس و حفظ ارزش سهام عدالت

1399/08/28 11:32

رئیس مجلس با تعریف از بورس در برابر سه بازار رقیب اعلام کرد:

درخواست عدم برخورد قضایی با مشکلات بورس و حفظ ارزش سهام عدالت

نماد برتر- رئیس مجلس با اعلام اینکه بورس فعلی در مسیر دو ویژگی اصلی قرار ندارد ، خواهان عدم برخورد قضایی با مشکلات این حوزه و حفظ ارزش سهام عدالت شد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، محمدباقر قالیباف در مجمع فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بازار سرمایه بازار منحصربه فردی است گفت: بورس خوب باید دو ویژگی قدرت نقدشوندگی و تامین سرمایه بخش تولیدی را داشته باشد اما با بررسی این دو شاخص ، امروز بازار سهام در مسیر درست نیست.


 


وی ادامه داد: بورس با سه بازار دیگر قابل قیاس نیست و باید با استفاده از آن بانک محوری ، نجات و نبود سرمایه گذاری های خارجی جبران شود. رهبر معظم انقلاب بارها فرمونده اند راه مبارزه با آمریکا تنها کار است و کار است و کار. از این رو باید برای پیشرفت و توسعه کار کنیم.


 


رئیس مجلس افزود: بازار سرمایه بسیار شفاف بوده و بورکراسی ندارد اما هرگز نباید مشکلات بورس را از طریق قضایی حل کرد . زیرا ساز و کار درونی بورس نظم دارد و به قدری شفاف است که متخلف را تنبیه می کند. نکته قابل تأمل این است که با وجود شفافیت  بورس ، هنوز مشکلات این حوزه حل نشده که ناشی از تعارض منافع که در سطوح و لایه های مختلف است .


 


قالیباف خاطر نشان کرد: سهام عدالت در دو دهه قبل ، ذخیره انقلاب بود که در مقطع فعلی بخشی از مشکلات اقشار ضعیف را رفع کرد. بنابراین از طریق بورس می توانیم سرمایه های این گروه را حفظ کرد که صدها برابر بهتر و بالاتر از کمک های بلاعوض است.


 


وی گفت: مطمئن باشید رویکرد آمریکا در قبال ایران با تغییر رئیس جمهور عوض نخواهد شد. از این رو برای تغییر رویکرد آمریکا باید نگاه جهت تقویت داخل باشد. امروز این ظرفیت وجود دارد و قطعاً بدون تولید قدرت و پیشرفت در حوزه اقتصادی به عنوان اولویت اول این تغییر امکانپذیر نیست.