08:18 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
حل ایراد نحوه تامین یارانه جدید از محل فروش سهام چند صنعت بورسی

1399/08/27 10:41

مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان تصویب کرد :

حل ایراد نحوه تامین یارانه جدید از محل فروش سهام چند صنعت بورسی

نماد برتر- مجلس برای حل ایراد شورای نگهبان در تامین کالاهای اساسی اعلام کرد: دولت با فروش باقی‌مانده سهام شرکت‌های پالایشی، صنعتی ، بانک‌ها و بیمه‌ها، می‌تواند برای اجرای این طرح هزینه کند.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر ،طی جلسه صبح امروز مجلس ، ایرادات شورای نگهبان در طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را رفع و تصویب شد .


 


بر اساس این گزارش، دولت مکلف است به منظور تأمین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کم برخوردار از شش ماهه دوم سال جاری تا پایان اسفند، نسبت به تأمین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به شصت میلیون نفر با واریز ماهانه ۱۲۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد و مبلغ ۶۰ هزار تومان برای  سایر دهک‌های مشمول اقدام کند.


 


طبق پیش بینی مجلس، منابع این طرح باید از محل فروش اموال دولت تامین می شد اما دولت ادعا می کند، اموال را فروخته و هزینه کرده است. لذا ایراد شورای نگهبان این بود که دولت براساس مجوز قانون بودجه اموال را فروخته و منابعی باقی‌ نمانده که در این طرح هزینه کند. لذا امکان تامین مالی برای این طرح وجود ندارد.


 


نمایندگان مجلس اینگونه ایراد شورای نگهبان را برطرف کردند که دولت با واگذاری و فروش باقی‌مانده سهام در شرکت‌های پالایشی، صنعتی ، بانک‌ها و بیمه‌ها، می‌تواند از مبالغ باقی‌مانده برای اجرای این طرح هزینه کند.