13:44 | شنبه 8 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
«حسیر» روی ریل زیان

1399/08/27 10:35

عقد قرارداد موجب افت قیمت شد؛

«حسیر» روی ریل زیان

نماد برتر- در حالی که خبرها از عقد قرارداد جدید در «حسیر» حکایت می‌کند اما؛ سهامداران میل بالایی به فروش دارند.

به گزارش نماد برتر، نماد معاملاتی «حسیر» امروز در بازگشایی پس از برگزاری افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، افت شدید 36 درصدی قیمت را متحمل شد.


در حالی که شرکت «ریل سیر کوثر» از قرارداد فروش 25 دستگاه واگن مسافری چهار تخته به مبلغ 200 میلیارد ریال پرده‌برداری کرد اما؛ سهامداران دست به ماشه فروش بردند و در روز سبز بازار سرمایه، سرخی پررنگی بر تابلوی معاملات این سهم پاشیدند.




 


این سهم از اوایل شهریور ماه در صف فروش قفل شد و بصورت پیاپی و بی وقفه با کاهش قیمت مواجه شد. در حالی که در اولین روز شهریور ماه قیمت هر سهم «حسیر» 29774 ریال بود، اکنون به 17600 ریال تنزل یافته است.


این شرکت هنوز صورت‌های مالی دوره 6 ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری را منتشر نکرده و بر اساس صورت‌های مالی دوره 3 ماهه، عملکرد شرکت نسبت به سال گذشته در سطوح پایین‌تری بوده است.


درآمدهای عملیاتی «حسیر» در فصل بهار سال 99 نسبت به فصل بهار سال 98 افت قابل ملاحظه 88 درصدی داشت. همین موضوع سبب شد تا شرکت متحمل زیان ناخالص و عملیاتی شود و تنها به لطف درآمدهای متفرقه ناشی از سود حاصل از فروش ۱۵ درصد از سهام شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس طی مزایده به شرکت تک زر اندیشان نوآور بوده است.


نکته جالب توجه این است که طی عملکرد 7 ماهه منتهی به مهر ماه سال جاری، فقط 71 میلیارد ریال درآمد شناسایی شده که معادل 12 درصد از کل درآمدهای سال 98 است. بنابراین، «حسیر» برای رسیدن به میزان درآمدهای عملیاتی سال گذشته راه بسیاری در پیش دارد.