14:05 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
وضعیت بورس غیرقابل پیش بینی است / دولت اعتماد را برگرداند / درخواست از وزیر و رئیس

1399/08/21 08:59

وضعیت بورس غیرقابل پیش بینی است / دولت اعتماد را برگرداند / درخواست از وزیر و رئیس

نماد برتر- رییس مجلس وضعیت فعلی بورس را غیرقابل دانست و ضمن تاکید بر اصلاح بازار و پاسخ دولت به اعتماد مردم ، خواهان اداره حرفه ای بازار و صیانت از رونق از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس شد.


به گزارش نماد برتر، محمدباقر قالیباف در جلسه مشترک مجلس با وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس بر لزوم اثربخشی سریع و ملموس اقدامات وزارت اقتصاد و سازمان بورس در این خصوص تاکید کرد و گفت: اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه نظام است و نباید آن را تخریب کرد. هرگونه اقدامی که موجب صدمه به این اعتماد عمومی شود، غیرقابل قبول است.



وی افزود: بازارسرمایه باید با حفظ ویژگی نقدشوندگی به عنوان مهمترین منبع تامین مالی تولید مورد اعتماد مردم باشد.



قالیباف با اشاره به اختیارات وزارت اقتصاد و سازمان بورس در اداره حرفه ای بازار و صیانت از رونق بازارسرمایه تصریح کرد: وضعیت فعلی بورس اصلا مورد قبول نیست و باید اصلاح شود و اعتماد به بازار برگردد. همچنان که مردم با ترغیب دولت ، سرمایه را به این بازار آوردند، پاسخ اعتماد را هم باید بگیرند.



براساس گزارش خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هم با تاکید بر اجرای کامل و دقیق مصوبات شورای عالی بورس ، خواستار توضیحاتی در مورد اجرای مصوبات شورای عالی بورس و آیین نامه صیانت از حقوق سهامداران شد.



فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد هم با تشریح دغدغه وزارتخانه و دولت برای بهبود وضعیت بورس و حمایت از بازار سرمایه بر اجرای دقیق مصوبات شورای عالی بورس در راستای تقویت بازارگردانی سهام، تزریق منابع مالی مصوب و همچنین تقویت خرید سهام خزانه توسط شرکت ها و انتشار اوراق تبعی تاکید کرد و از سازمان بورس خواست با توجه به درخواست‌های فعالان بازار و مردم در این زمینه، اقدامات لازم را انجام دهد.



حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس نیز با اعلام اقداماتی در راستای صیانت از حقوق سهامداران بر فعالیت بیشتر ناشران و سهامداران عمده در خصوص بازار گردانی تاکید کرد و با توجه به تاکید وزیر اقتصاد بر لزوم جدیت بیشتر در اجرای بازارگردانی برای کلیه سهام بازار سرمایه، ضمن بیان برخی نکات در این خصوص، قول داد در این خصوص اقدامات لازم تسریع و با جدیت بیشتری اقدام شود.