10:32 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
برتری طرف عرضه و عدم انتظار صعود قوی

1399/08/17 11:15

پیش بینی این هفته بورس :

برتری طرف عرضه و عدم انتظار صعود قوی

نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اشاره به عدم وابستگی سیاست آمریکا در برابر ایران به رییس جمهور، روند معاملات هفته جاری بورس را با برتری طرف عرضه و عدم انتظار صعود قوی پیش بینی کرد.


به گزارش نماد برتر، امیرعلی امیرباقری با بیان اینکه هفته گذشته بازار با روند نوسانی رو به منفی همراه شد و تحت تاثیر انتخابات آمریکا و کلیت سیاسی حاکم قرار گرفت به ایرنا گفت: از مدت‌ها قبل جهت معاملات بورس تغییر کرد. اکنون سرمایه‌گذاران باید دقت مضاعفی به این مقوله داشته باشند که بورس در چه مسیری قرار دارد و باید از چه استراتژی مناسبی استفاده کنند.



وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های قبلی در کلیت بازار نوسان از جنس اصلاح صورت گرفت و اعلام شد تا مدت‌ها شاهد روند قوی صعودی نخواهیم بود. با روشن شدن تکلیف اوضاع سیاسی آمریکا به تدریج جهت اصلی بازارها برای میان‌ و بلندمدت مشخص خواهد شد. به احتمال زیاد در روزهای آینده با اخباری مواجه خواهیم شد که می‌توانند تحرکی مثبت در بازارها ایجاد کنند اما با وجود متغیرهای بنیادی نباید در انتظار روندهای صعودی قوی باشیم.



این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه اصلاح در بدنه بازار قبل از تحت تاثیر قرار گرفتن از اتفاق‌های سیاسی رخ داد، ادامه داد: بازار سهام با اعداد فعلی و آتی تورم، نرخ ارز و سایر متغیرهای بنیادی همخوانی نداشت .بنابراین در مسیر اصلاحی قرار گرفت و درصد قابل توجه و معقولی را تجربه کرد.



سیاست آمریکا در برابر ایران وابسته به رییس جمهور نیست



امیرباقری با بیان اینکه در صورت پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات باید توجه کرد سیاست کلی آمریکا در برابر ایران چندان وابسته به شخص رییس جمهور نیست، عنوان کرد: ممکن است نتیجه انتخابات بر فضای کلی سیاسی تاثیرگذار باشد و یک سری از متغیرها همسو با مسایل سیاسی تغییر کند اما عمده تاثیر آن از بعد انتظارها رخ خواهد داد. ممکن است در میان‌مدت شاهد فضای رکودی در اکثر بازارهای سرمایه‌گذاری باشیم که این فضا ترمز تورم را تا حدودی می‌کشد و فرصتی مناسب را در اختیار سیاست‌گذاران اقتصادی قرار خواهد داد.



وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاران اقتصادی در دو سال گذشته تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته بودند، اضافه کرد: اتفاقی که در چند وقت اخیر رخ داد، بی‌سابقه بوده و باید با دید منصفانه عملکرد برخی از نهادها مانند دولت و بانک مرکزی را مورد بررسی قرار داد. سیاست‌گذاران فرصتی دارند تا بتوانند نسبت به فضای آتی تصمیم‌گیری‌های بهتری را اتخاذ کنند. اقتصاد ایران نیازمند سیاست‌هایی است که ضربه‌گیر شوک‌ها باشد و کشور را به سمت آرامش بکشاند.



پیش‌بینی روند معاملات بورس در هفته جاری



کارشناس بازار سرمایه درخصوص پیش‌بینی روند معاملات بورس در هفته جاری گفت: در هفته پیش‌ رو، طرف عرضه بر بدنه بازار قوی‌تر خواهد بود و کلیه بازارها در کنار بورس به دلیل هیجانی که بر آنها وارد می‌شود دچار فرآیند اصلاحی خواهند شد اما به احتمال زیاد ضربه اصلاح در بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها کمتر خواهد بود. به دلیل جذاب شدن قیمت سهام، بازار به سرعت از این هیجان عبور خواهد کرد.



امیرباقری تاکید کرد: سرمایه‌گذاران باید در زمانی مناسب و با در نظر گرفتن تحلیل و متغیرهای بنیادی اقدام به معامله کنند و علاوه بر متغیرهای اقتصادی مسائل بنیادی موجود را هم در نظر بگیرند.