09:47 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
دستور جدید گمرک برای رجیستری تلفن همراه مسافران ورودی ماه گذشته و تیر

1399/08/13 14:06

دستور جدید گمرک برای رجیستری تلفن همراه مسافران ورودی ماه گذشته و تیر

نماد برتر- گمرک با صدور دستورالعمل جدید رجیستری تلفن همراه مسافر و الزامی بودن این مورد ، نکاتی را به مسافران ورودی از ماه گذشته و تیر را اعلام کرد .


به گزارش نماد برتر، گمرک ایران با صدور دستورالعملی اعلام کرد: فرآیند ثبت رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری در سالن مسافری و قبل از خروج مسافران در مبادی ورودی و خروجی سالن‌ها اعم از هوایی، زمینی، دریایی و ریلی بعد از 30 مهر ، کماکان الزامی بوده و اگر فردی با تلفن همراه از سالن خارج شود، گمرک مسئولیتی ندارد.



همچنین مسافرانی که بعد از 12 مهر وارد ایران شده و به هر دلیلی فرآیند ثبت و رجیستری گوشی را در سالن مسافری انجام نداده اند باید با در دست داشتن اطلاعات گوشی و گذرنامه به گمرک ورودی یا نزدیکترین گمرک محل سکونت مراجعه و از طریق سامانه نسبت به انجام فرایند اقدام کنند.



علاوه بر این مسافران ورودی از 12 تیر که به دلایل مختلف و به ویژه طولانی شدن فرآیند ثبت برند در سامانه ارزش TSC موفق به ثبت و رجیستر گوشی تلفن همراه نشده باشند از 20 آبان می‌توانند اقدام کنند.



در صورتی که صرفا امکان دریافت وجوه قانونی متعلقه وجود نداشته باشد گمرک اجرایی می‌تواند در بدو ورود به اطلاعات مسافری، کالای مشمول و شماره تلفن را دریافت و مسافر می‌تواند حداکثر تا یک ماه پس از ورود به نزدیکترین گمرک اجرایی مسافر ممکن مراجعه و حقوق ورودی متعلقه را براساس اطلاعات ارائه شده پرداخت تا فرآیند رجیستری را به پایان برساند.