08:47 | چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
درآمد کارگزاری‌ها در سطوح باورنکردنی

1399/08/08 08:00

بار شرکت‌ها در چند ماه بسته شد؛

درآمد کارگزاری‌ها در سطوح باورنکردنی

نماد برتر- به لطف حضور همگانی مردم در بازار سرمایه و سرازیر شدن نقدینگی به این بازار، شرکت‌های کارگزاری به منافع بالایی دست یافتند.


به گزارش نماد برتر، بازار سرمایه از سال گذشته روند رو به رشد بسیار مطلوبی داشته و این فضای مثبت برای بسیاری از افراد و شرکت‌ها از جمله شرکت‌های کارگزاری خوشایند بود.



صورت‌های مالی دوره 9 ماهه منتهی به شهریور ماه سال 99 شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن نشان می‌‌دهد که سود خالص رشد 4 برابری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است.



طی این مدت درآمد کارمزد و حق الزحمه با رشد خیره کننده به رقم یک هزار و 376 میلیارد ریال رسید؛ در حالی که در 9 ماهه سال مالی 98 این رقم 309 میلیارد ریال بود.



این موضوع به خوبی نشان می‌‌دهد که تعداد معاملات در مدت یاد شده افزایش قابل توجهی داشته و وضعیت دیگر کارگزاری‌های بازار سرمایه نیز به همین شکل است.



علاوه بر این، کارگزاری بانک صنعت و معدن از محل سرمایه گذاری‌ها تاکنون به سود 130 میلیارد ریالی دست یافته که 34 درصد رشد نشان می‌‌دهد.





 



به این ترتیب، سود خالص این شرکت کارگزاری فعال در حوزه بورس، در 9 ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری به رقم یک هزار و 303 میلیارد ریال رسید و افزایش سودآوری 413 درصدی را به معرض نمایش گذاشت.



وضعیت دیگر شرکت‌های کارگزاری در سال جاری نیز به همین شکل است و درآمدهای آن‌ها همانند درآمد شرکت‌های بورس و فرابورس به سطوح باورنکردنی رسیده است.