22:29 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
هیچ کارخانه تایرسازی به دلیل کمبود مواد اولیه تعطیل نشده است

1396/10/25 11:21

سخنگوی انجمن صنعت تایر:

هیچ کارخانه تایرسازی به دلیل کمبود مواد اولیه تعطیل نشده است

پایگاه خبری راد: انجمن صنعت تایر ایران آمادگی جذب و سرمایه گذاری برای ورود تکنولوژی های جدید را دارد و حتی سرمایه گذاران علاقه مند می توانند در مدیریت مجموعه های داخلی نیز سهیم شوند.

به گزارش پایگاه خبری راد به نقل از پرشین خودرو، مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران، با بیان این مطلب گفت: در بسیاری از نقاط دنیا که صنایع خودرو انحصاری هستند، در شرکت های تایرسازی توسط خود خودروساز ها سرمایه گذاری انجام می شود.
وی ادامه داد: خودروسازان با نقش آفرینی در مدیریت مجموعه های تایرسازی کمک شایانی به صنعت می کنند و اگر در ایران نیز بتوانیم خودروساز را در کنار قطععه ساز قرار دهیم تا دوشادوش یکدیگر رشد کنند، کاری بزرگ انجام شده است.
وی در مورد جایگاه تایر در زنجیره تامین و قطعه سازی گفت: هر وقت شما توانستید خودرو را بدون تایر به حرکت وادار کنید آنگاه می توانید صنعت تایر را در زنجیره تامین نادیده گرفته و حذف کنید.
تنها افزود: وقتی خودرو بدون تایر وجودش ممکن نیست، صنعت خودرو نیز بدون صنعت تایر بی مفهوم خواهد بود.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در مورد تامین مواد اولیه صنعت تایر و مشکلات پیش روی تایرسازان برای این مهم گفت: تا به امروز هیچ کارخانه ای به دلیل مشکل تامین مواد اولیه، تعطیل نشده است اما این بدان معنی نیست که هیچ مشکلی در صنعت تایر وجود ندارد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت هایی که از ما LC بپذیرند بسیار اندک هستند و بیشتر معاملات ما به صورت نقد و آنهم قبل از تحویل جنس انجام می شود در حالیکه خود ما برای گرفتن طلب های خود از خودروسازان گاهی تا یکسال دوندگی می کنیم.
تنها در مورد محل تامین مواد اولیه صنعت تایر گفت: قبل از تحریم ها بخش عمده ای از مواد اولیه شیمیایی خود را از اروپا دریافت می کردیم اما بعد اعمال تحریم ها، این مواد از چین وارد شدند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه چینی ها بعد از اینکه در فضای بدون رقیب قرار گرفتند قیمت اجناس خود را افزایش دادند و حال باید سعی کنیم برای چینی ها رقیبی جدید پیدا کنیم تا ایشان نیز به موضع قبلی خود بازگردند.