00:38 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
قیمت گذاری محصولات خودرو تغییر می کند / خروج از نرخ های دستوری

1399/07/22 12:38

رییس کمیته خودرو مجلس :

قیمت گذاری محصولات خودرو تغییر می کند / خروج از نرخ های دستوری

نماد برتر- رییس کمیته خودرو مجلس با اعلام اینکه قیمت شورای رقابت دستوری و کمتر از قیمت تمام شده خودرو است گفت: در رویه جدید، اسناد حسابرسی، هزینه‌ها و سود مصوب، ملاک قیمت گذاری خواهد بود .


به گزارش نماد برتر، روح‌الله ایزدخواه ردر مورد جلسه اخیر نمایندگان مجلس با وزارت صنعت و خودروسازان گفت: قرار بود در شرایط کنونی و تا زمان نهایی شدن طرح مجلس برای ساماندهی ، ساز و کار قیمت گذاری اصلاح شود و براساس فرمول هیأت سازمان حمایت تعیین شود و وزیر صنعت مصوبه شورای هماهنگی سران قوا را دریافت کند .



وی ادامه داد: این پیشنهاد وزارت صنعت بود که با آن مخالفت شد . چرا که قیمت‌های حاشیه بازار به دلیل بی ثباتی نمی‌تواند مبنای عمل خودروسازان قرار گیرد. بنابراین اگر فرمول قیمت‌گذاری اصلاح و مبنای عمل فرمول سازمان حمایت و قیمت گذاری براساس اسناد حسابرسی شده خودروسازان انجام شود، برای خودروسازان بهتر می‌شود.



ایزدخواه افزود: در حال حاضر قیمت دستوری شورای رقابت کمتر از قیمت تمام شده خودرو است اما زمانی که قیمت بر اساس فرمول سازمان حمایت تعیین شود، اسناد حسابرسی، هزینه‌های تمام شده و سود مصوب، ملاک قرار می‌گیرد و قیمت‌گذاری از حالت دستوری خارج می‌شود.