01:57 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
دومین سرمایه گذاری ۲۴۲ میلیاردی برای احداث گاوداری ۳۰۰۰ راسی

1399/07/20 10:48

زیرمجموعه بنیاد بعد از "زملارد" اعلام کرد:

دومین سرمایه گذاری ۲۴۲ میلیاردی برای احداث گاوداری ۳۰۰۰ راسی

نماد برتر- زیرمجموعه بنیاد هم بعد از "زملارد" از احداث گاوداری ۳۰۰۰ راسی با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۴۲.۷ میلیارد تومانی خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.


به گزارش نماد برتر، کشت و دام قیام اصفهان بعد از شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر از احداث گاوداری 3000 راس مولد در چهارمحال بختیاری با پیش بینی سرمایه گذاری ۲۴۲.۷ میلیارد تومانی خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.



براین اساس، محسن مرتهب مدیرعامل "زقیام" اعلام کرد: کشت و دام قیام اصفهان در راستای اجرای سیاست‌های کلی بنیاد مستضعفان در خصوص سرمایه گذاری در صنعت دامپروری و کشاورزی در مناطق مستعد کمتر برخوردار، اقدام به احداث گاوداری صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان هفشجان، روستای سیرک کرده است.



در این راستا زمینی به مساحت ۷۰ هکتار جهت طرح احداث دامداری به این شرکت در حال واگذاری است. طرح سرمایه گذاری دامداری ۶۰۰ راسی شامل سه هزار رأس دام مولد طی سه سال از شرکت‌های دامپروری هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد تامین و به طرح‌ منتقل می‌شود. طبق برنامه پیش بینی شده طرح طی سه سال از زمان آغاز فعالیت( مهر سال ۹۹) به بهره برداری خواهد رسید.



میزان کل سرمایه گذاری دامداری ۲۴۲.۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که محل تامین آن به شرح زیر است: مبلغ ۶۶ میلیارد تومان از محل سود سهامداران توسط شرکت کشت و دام قیام اصفهان، فروش دارایی به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان و تامین منابع مالی از محل آورده سهامداران عمده و سایر سهامداران ۱۴۶.۷ میلیارد تومان است.



بازار هدف طرح، داخل و با اولویت استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، اصفهان و سایر استان های جنوبی و غربی است. نیروهای مورد نیاز طرح ۱۰۰ نفر مستقیم و ۳۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم خواهد بود. شاخص نرخ بازده داخلی در این طرح در پایان سال سوم ۲۰.۲ درصد است.