19:23 | سه شنبه 1 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day
همراه اول و فروشگاه‌ رفاه تفاهم نامه امضا کردند

1399/07/19 14:51

برای هوشمندسازی توزیع :

همراه اول و فروشگاه‌ رفاه تفاهم نامه امضا کردند

نماد برتر- شرکت همراه اول به منظور هوشمندسازی و پیاده‌سازی نظام توزیع مبتنی بر اینترنت اشیاء با فروشگاه‌های زنجیره‌ ای رفاه تفاهم نامه همکاری امضا کرد.


به گزارش نماد برتر، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های سه‌جانبه بین شرکت ارتباطات مبین‌نت، مؤسسه خدمات رفاهی کارکنان همراه اول و فروشگاه‎های زنجیره‌ای رفاه با موضوع مشاوره، طراحی، توسعه و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات صبح شنبه 19 مهر با حضور مهدی غیناقی عضو هیات مدیره همراه اول، رضا سبحانی مطلق مدیر مؤسسه خدمات رفاهی کارکنان همراه اول، حسین طهرانی مدیرعامل مبین‌نت و رسول محمدی مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه برگزار شد.



غیناقی عضو هیات مدیره همراه اول با اشاره به اینکه بعد از تفاهم توسعه اکوسیستم نوآوری شهری و راهکارهای شهر هوشمند با شهرداری، موضوع این تفاهم‌نامه نیز گامی در جهت تحول دیجیتال است، اظهار امیدواری کرد ماحصل این همکاری، منجر به شکل‌گیری تجربه خوبی در سطح خاورمیانه شود و حتی بتوانیم آن را به عنوان یک مورد در سطح دنیا مطرح کنیم.



وی به اهمیت اینترنت اشیاء در جهان اشاره کرد و افزود: همراه اول همگام با دیگر کشورهای جهان درباره ایجاد زیست‌بوم مورد نیاز اینترنت اشیاء از طریق سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه اقدام کرده است.



رسول محمدی مدیرعامل فروشگاه‌های رفاه نیز با بیان اینکه همراه اول نماد بنگاه اقتصادی چابک و پیشرو است، گفت: این فروشگاه‌هابه عنوان یکی از رهبران صنعت خرده‌فروشی در چند سال اخیر گام‌های خوبی در حوزه توزیع مدرن و سیستماتیک برداشته ولی با توجه به اینکه در این مسیر نیازمند کمک دیگر بنگاه‌ها هستیم، اعتراف می‌کنیم که راه زیادی در پیش‌رو داریم.



وی با اشاره‌ به مباحث روز دنیای توزیع افزود: با توجه به اینکه یکی از بندهای تفاهم‌نامه هوشمندسازی و توزیع بر بستر شبکه‌هایIOT  است و شرکت بزرگی نظیر والمارت نیز دو سه سال است که در این حوزه گام برداشته، امید می رود بتوانیم با کمک‌های همراه اول در لبه فناوری این صنعت قرار گیریم.



براساس این تفاهم‌نامه، شرکت مبین‌نت به عنوان متولی خدمات سازمانی در گروه همراه اول، متعهد به تأمین تمامی ارتباطات مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا طی دو فاز به فروشگاه‌های زنجیره‎‌‌ای رفاه شد.



ارائه پهنای باند اینترنت اختصاصی، سرویس‌های شبکه‌های VPN/APN، خدمات مرکز داده (رایانش ابری اختصاصی)، پنل پیامکی اختصاصی در فاز نخست و ارائه وای‌فای مدیریت شده، VoIP سازمانی، پلتفرم تبلیغاتی دیجیتال، هوشمندسازی انبارها و یخچال‌های نگهداشت و توزیع بر بستر شبکه‌های IoT و سیم‌کارت‌های سازمانی با مکالمه درون شبکه‎‌ای رایگان نیز بخشی از خدمات در نظر گرفته شده برای فاز دوم این همکاری است.