06:57 | دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پیش بینی صعود با خروج ۹۰ درصد نمادها از اصلاح و تصاحب کانال ۱.۶ میلیونی

1399/07/19 08:46

سهامدار حقیقی اعلام کرد:

پیش بینی صعود با خروج ۹۰ درصد نمادها از اصلاح و تصاحب کانال ۱.۶ میلیونی

نماد برتر- سهامدار حقیقی با اشاره به تصمیمات حرفه ای سازمان بورس برای به گردش درآوردن بازار از پیش بینی روند صعودی در هفته آینده، خروج بیش از ۹۰ درصد نمادها از اصلاح و تصاحب کانال ۱.۶ میلیونی خبر داد.


به گزارش نماد برتر،  محسن ذوالفقاری با بیان اینکه اصلاح اکثر نمادها به پایان رسیده و در حال تثبیت کف قیمت و شروع پرقدرت هستند به بورس پرس اعلام کرد: هر چند اجبار شرکت ها به داشتن حداقل یک بازارگردان یک عامل موثر در ایجاد روند متعادل بازار شده اما بسیاری از نمادها به قیمت چند ماه پیش برگشته و اخبار مثبت افزایش قیمت تولیدات آنها نیز بی تاثیر نبوده است.



از طرفی سهامداران با حذف نوسان گیری روزانه بنا را بر سهامداری گذاشته و صبورتر از قبل معاملات را انجام می دهند. با این وجود تاثیر منفی ریزش های تکراری روز شنبه هر هفته موجب شده تا معاملات روز چهارشنبه با احتیاط بیشتری صورت گیرد و عمدتا ذخیره سودها در این روز اتفاق می افتد.



این شنبه برخلاف گذشته یک روز سبز و پرنشاط خواهد بود و قطعا فروشندگان روز چهارشنبه را به صف های خرید خواهد کشاند چراکه هیچ یک از عوامل منفی شدن بازار در شنبه های هفته های گذشته رخ نداده و حتی بسیاری از رویدادها، جنبه مثبت داشته و از طرفی وضعیت روند حرکت شاخص هم وزن برخلاف هفته های قبل صعودی بوده و روند را تثبیت کرده است.



تثبیت رشد شاخص هم وزن، فاصله ارزش روز صندوق دارایکم با قیمت مورد معامله، اتمام اصلاح و رشد نمادهای دارویی ،سیمانی، ساختمانی ،بانکی و اخیرا گروه کشاورزی قطعا تاثیر را با تشکیل صف های خرید روز ابتدایی هفته پیش رو نشان خواهد داد. به عنوان مثال رشد یک هفته ای نمادهای بانکی موجب ایجاد فاصله زیاد قیمت صندوق دارایکم با NAV آن شده و بخشی از نقدینگی را به امید سود حداقل 30 درصدی جذب خواهد کرد.



همچنین شرکت های پالایشی زیر مجموعه صندوق پالایش یکم نیز روند صعودی را در دو روز پایانی هفته آغاز و در صورت تثبیت در روز شنبه یکی از نماد های جذب نقدینگی تاثیر گذار در روند معاملات هفته پیش رو خواهند بود.



با بررسی نمادهای شاخص ساز و تاثیر گذار در شاخص هم وزن متوجه می شویم سازمان بورس برخلاف انتقادات از تصمیمات لحظه ای بصورت حرفه ای تر و با برنامه ریزی بهتری بازار را به گردش در آورده است. به عبارتی رشد نمادهای کوچک و توقف یا کاهش سرعت رشد ارزش نمادهای شاخص ساز موجب شده پول هوشمند به سمت نمادهایی که به تازگی در حال اتمام اصلاح و شروع روند صعودی هستند، سوق داده شود.



بر همین اساس روزانه چندین شرکت بزرگ و کوچک تغییر جهت داده و وارد روند صعودی می شوند و این امر موجب افزایش واحد شاخص هم وزن در سه روز پایانی هفته گذشته شد. خبر دارا سوم و عرضه اولیه چند شرکت پالایشی و بانکی نیز همراه با تصمیمات مهم هفته گذشته بانک مرکزی خبر از تداوم روند صعودی دارد.



هفته آینده بازار روند صعودی را ادامه خواهد داد و بیش از 90 درصد نمادها از فاز اصلاحی وارد روند صعودی خواهند شد و در روزهای پایانی هفته شاهد تصاحب کانال یک میلیون و 600 هزارتایی شاخص کل خواهیم بود. بازار ارز و طلا در هفته آینده ریسک بیشتری نسبت به بورس داشته و سرمایه گذاری در بورس وارد فاز جدیدی از رونق خواهد شد.