12:38 | چهارشنبه 2 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day
پیکر خسرو آوزار ایران به مشهد منتقل شد / توضیحات همایون شجریان + عکس

1399/07/18 12:30

صبح امروز بعد از اقامه نماز در بهشت زهرا:

پیکر خسرو آوزار ایران به مشهد منتقل شد / توضیحات همایون شجریان + عکس

نماد برتر- پیکر خسرو آوزار ایران صبح امروز بعد از اقامه نماز در بهشت زهرا به مشهد منتقل شد تا فردا با انجام مراسم تشیع در جوار آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شود.


به گزارش نماد برتر، در پی فوت دیروز استاد محمدرضا شجریان و اعلام برگزاری مراسمی کوتاه در بهشت زهرا ، علاقمندان هنر ایران قبل از ساعت ۵ صبح دراین محل حاضر شدند تابعد از خواندن نماز توسط محمود دعایی در ساعت ۶ صبح ، برای آخرین بار با خسرو آواز ایران خداحافظی کنند و پیکر وی به توس و در کنار آرامگاه فرودسی و مهدی اخوان ثالث منتقل شود..



براساس این گزارش ، همایون شجریان در حاشیه این مراسم در جمع مردم حاضر شد و گفت: رفتن پدر را باور ندارم یا نمی توانم یا نمی خواهم. وقتی در برابر تابوت وی می ایستم گویا در مزار مولانا ایستاده‌ام. زیرا پدر برای من شبیه مولانا است. اگر بخواهم در یک جمله محمدرضا شجریان را توصیف کنم این است که آدم های بزرگ مثل وی به این کره خاکی می آیند تا پیامی را بیاورند و خوش به حال کسانی که این پیام را دریافت می کنند.



وی افزود: طبق اعلام قبلی و وصیت پدرم ، پیکر ایشان به مشهد منتقل می شود تا فردا با رعایت مسائل نکات بهداشتی ، مراسم تشییع پیکر انجام شود. امیدوارم این مراسم باعث آسیب کسی نشود و از همه ملت ایران سپاسگزاریم.



همایون شجریان همچنین اعمال فشار برای خاکسپاری استاد در مشهد را رد کرد و گفت : انتخاب توس ، تصمیم خانواده بود و وقتی صحبت شد که شان ایشان به‌عنوان شخصیت ملی کجاست، من و خانواده به گزینه آرامگاه فردوسی رسیدیم و این تصمیم خانواده است. می‌خواستیم ایشان در جایی باشند، که در شان خودشان و مردم ایران باشد.  اگر به سلیقه شخص من بود می‌خواستم پدر در باغ هشتگرد خاکسپاری شود.