21:30 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
گارانتی 3 ساله تایر ها ی ایرانی

1396/10/20 13:52

گارانتی 3 ساله تایر ها ی ایرانی

پایگاه خبری راد: تمامی تایرهای تولیدی در داخل دارای گارانتی 3 ساله یا 60 هزار کیلومتر پیمایش است و این برای تمام تولیدات صنعت تایر در داخل عمومیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری راد به نقل از پرشین خودرو، محمد رضا تقی گنجی رئیس انجمن صنعت تایر ایران،با اعلام این مطلب گفت: نیازی به اعلام کردن و یا تبلیغ توسط صنعت تایر نیست بلکه تمام مصرف کنندگان باید بدانند که تمام تایرهای تولیدی در داخل دارای این گارانتی است و شرکت ها موظف به پاسخگویی در برابر مشکلات پیش آمده خواهند بود.
وی ادامه داد: تمام تایرسازان در تمام شهرهای کشور دارای مجموعه های خدمات پس از فروش است و مردم می توانند به این نمایندگی ها مراجعه و خدمات دریافت کنند.

واردات تایر توسط خودروسازان غیر قانونی است
رئیس انجمن صنفی صنعت تایر در مورد حجم بالای واردات تایر به کشور گفت: رهبری در ابتدای سال فرمودند واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند ممنوع است اما دوستان همچنان به واردات بی رویه ادامه می دهند.
وی ادامه داد: تجار ایرانی خوشبختانه بسیار فعال بوده و در حوزه واردات تایر تلاش می کنند و نیاز های داخلی را تامین می کنند و ما مشکلی با واردات نداریم اما؛ قرار بوده که آنها فقط کمبودها را تامین کنند و تایرهایی که خود ما در تولید آنها جزو بهترین ها هستیم را نباید وارد کنند.
گنجی تاکید کرد: صنعت تایر ایران سالانه 340 هزار تن تولیدات دارد و 80 درصد نیاز داخلی را تامین می کند بنابراین واردات چیزی که در کشور با بهترین کیفیت تولید می شود توجیه ندارد.
وی با اشاره به فعالیت 15 هزار نفر در صنعت تایر تصریح کرد: بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت تایر ایران انجام شده است و تولیدات ما مخلوطی از استاندارد امریکا و اروپا را یدک می کشد و هیچ نیازی برای وارادت تایر نیست.

خودروسازان بی انصاف هستند
گنجی در مورد بهانه های این روزهای خودروسازان برای واردات و این مطلب که تایرسازان داخلی توان تامین نیاز این سازندگان را ندارند گفت: این دوستان بی انصافی می کنند زیرا تنها 5 کارخانه ما تامین کننده کل نیاز صنعت خودرو است.
وی افزود: ذیل تعرفه گمرکی تاکید شده است که ورود تایر برای خودروسازان غیر قانونی است و باید از تولیدات داخلی استفاده کنند مگر در مورد خودروهای خاص که هنوز در داخل تایر آنها تولید نمی شود.
گنجی خودروسازان را شریک تجاری خوب صنعت تایر دانست و خاطرنشان کرد: ما با خودروسازان مشکلات بسیاری برای دریافت طلب های خود داریم و در حال حاضر بیش از 400 میلیارد تومان از ایشان طلبکاریم اما همچنان به همکاری با این صنعت به عنوان صنعت بالادستی ادامه داده و کل نیاز ایشان را تامین می کنیم.