14:21 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
مخابرات و همراه اول ۶٢ هزار و ٧۶۴ مدرسه را هوشمند کردند

1399/07/15 10:40

مخابرات و همراه اول ۶٢ هزار و ٧۶۴ مدرسه را هوشمند کردند

نماد برتر- فاز نخست شبکه هوشمند مدارس با اتصال ۶٢ هزار و ٧۶۴ مدرسه شهری و روستایی توسط گروه مخابرات و همراه اول افتتاح شد.


به گزارش نماد برتر، فاز نخست شبکه هوشمند مدارس(دانا) عصر دیروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری با حضور رئیس‌جمهور و بصورت نمادین در یکی از  روستاهای کنارک سیستان و بلوچستان افتتاح شد و بدین ترتیب بیش از ٧۶ هزار مدرسه شهری و روستایی در مناطق دور افتاده به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.



در اجرای این طرح ملی و با همت گروه مخابرات و همراه اول به‌عنوان بزرگترین هلدینگ ارتباطی ایران، ۶٢٧۶۴ مدرسه شهری و روستایی به اینترنت پر سرعت متصل شدند که سهمی ٨٢ درصدی از مجموع مدارس حاضر در این فاز را شامل می‎‌شود.



حسن روحانی در این مراسم ، ضمن تقدیر از وزارت ارتباطات بابت راهبری این پروژه از برقراری عدالت آموزشی ابراز خشنودی کرد.



محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات هم با بیان اینکه بخش مهمی از توان وزارت ارتباطات برای تحقق عدالت ارتباطی صرف شد، گفت: تاکنون حدود ٩۵ درصد روستاها به تلفن‌همراه و ٩٠ درصد روستاهای بالای ٢٠ خانوار به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند. تلاش می‌کنیم این میزان دسترسی تا پایان کار این دولت به ١٠٠ درصد برای روستاهای بیش از ٢٠ خانوار برسد.



وی افزود: با توجه به دستور رئیس‌جمهور، پیگیر آماده کردن زیرساخت‌های تحقق عدالت آموزشی در دوران کرونا با فراگیری آموزش الکترونیکی بودیم که بر این اساس توانستیم برای ١٣ میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم و کادر آموزشی، چهار میلیون دانشجو و ١٠٠ هزار استاد اینترنت رایگان فراهم کنیم.



بنابراین گزارش، با اتصال ٧۶ هزار مدرسه دیگر به شبکه هوشمند مدارس میزان اتصال به دانا به ٩۴ درصد رسید که گروه مخابرات و همراه اول در برقراری اتصال ٢۴۴٣١ مدرسه روستایی و ٣٨٣٣٣ مدرسه شهرهای دور افتاده به اینترنت پرسرعت در فاز نخست این پروژه ملی نقش‌آفرینی کردند. پیش از این همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی با طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) نقش پررنگی در فراگیری آموزش مجازی ایفا و به برگزاری غیرحضوری کلاس‌های دانش‌آموزان کمک کرده بود. هم اکنون بیش از ١١ میلیون دانش‌آموز و حدود ١١۴ هزار مدرسه در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند و از خدمات این پلتفرم استفاده می‌کنند.