06:21 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت سهامی خاص با سود ۱۷.۵ درصدی

1399/07/14 06:30

از امروز برای سه روز کاری انجام می شود:

پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت سهامی خاص با سود ۱۷.۵ درصدی

نماد برتر-در پی موافقت اصولی سازمان بورس ، پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی صکوک منفعت شرکت سهامی خاص با سود ۱۷.۵ درصدی و ضمانت بانک دولتی از امروز به مدت سه روز کاری خبر داد.


به گزارش نماد برتر، غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از صدور موافقت اصولی سازمان بورس برای پذیره نویسی صکوک منفعت شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه حرم تا حرم (سهامی خاص) به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان با نماد "حرم ۰۳" خبر داد که از امروز دوشنبه تا چهارشنبه جاری در فرابورس انجام می شود .



در این اوراق درآمدهای حاصل از ارائه خدمات عوارضی آزاد راه قم-گرمسار به عنوان منافع مبنای انتشار اوراق مورد استفاده قرار می گیرند که به مدت ۴ سال به شرکت واسط مالی دی دوم (با مسئولیت محدود) به وکالت از خریداران اوراق واگذار می شود.



نرخ این اوراق ۱۷.۵ درصد و پرداخت های دوره ای آنها هر سه ماه یکبار است. ناشر این اوراق نیز شرکت واسط مالی دی دوم(با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق فرابورس صورت خواهد گرفت. ضامن اوراق بانک مسکن است و بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی آن بر عهده تامین سرمایه بانک مسکن است.



دارنده اوراق منفعت، مالک مقدار معین خدمات یا منافع آینده از یک دارایی بادوام بوده که در ازای پرداخت مبلغ معینی برای دوره زمانی مشخص به وی منتقل می شود. این ابزار می تواند پاسخگوی نیازهای تامین مالی بنگاه های اقتصادی باشد که دارایی فیزیکی کمی دارند و یا شرایط تامین مالی به پشتوانۀ دارایی ها برای آنها مقدور نیست اما در عوض به واسطه عملیات دارای مطالبات یا منافع بلند مدت هستند.