03:34 | شنبه 15 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
رشد شاخص ها در کویت پس از ایجاد ثبات سیاسی

1399/07/13 14:30

رشد شاخص ها در کویت پس از ایجاد ثبات سیاسی

نماد برتر- بازار سهام کویت در نخستین روز معاملاتی پس از درگذشت امیر این کشور با روند افزایشی همراه شد.


به گزارش نماد برتر، پس از درگذشت شیخ صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت در سن ۹۱ سالگی، امروز بازار کویت نخستین جلسه معاملاتی را آغاز کرد. در حالی که بازارهای حوزه خلیج فارس اغلب با روند کاهشی همراه شدند، بازار کویت با روند مثبت همراه شد و معاملات را در فاز افزایشی آغاز کرد.



به این ترتیب، شاخص اصلی این بازار با رشد ۳.۲ درصدی رو به رو شد و سهام بانک ملی کویت، خانه فاینانس کویت و بانک یونایتد اهلی هر کدام با رشد بیش از ۳ درصدی قیمت سهام معاملات امروز را آغاز کردند.



 پس از درگذشت امیر کویت بازار این کشور در چهار جلسه گذشته با افت  همراه شد در حالی که پس از گذشت تعطیلات آخر هفته، روز کاری جدید را با رشد متغیرهای اصلی همراه کرد.



جونید انصاری، قائم مقام شرکت سرمایه گذاری کامکو در کویت در این خصوص اظهار داشت: بازگشت سریع ثبات سیاسی پس از فوت امیر کویت، موجب شد بازارها نسبت به آرامش کشور اطمینان پیدا کرده و دوباره روند مثبت را از سر بگیرند .



بر این اساس، سایر کشورهای حوزه خلیج فارس از قبیل دوبی، ریاض و دوحه با افت شاخص های اصلی معاملات امروز را آغاز کردند در حالی که؛ هفته گذشته در مدار منفی معاملات را خاتمه دادند. در این بین، ابتلای رئیس جمهور آمریکا به کرونا، موجب نگرانی نسبت به ادامه روند انتخابات در این کشور شده است و بازارها را تحت تأثیر قرار داده است .



به این ترتیب، شاخص تداول عربستان با افت ۰.۲ درصدی معاملات امروز را به پایان رساند و شاخص اصلی بورس دوبی نیز ۰.۹درصد منفی شد.