07:58 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پیش بینی طلوع آفتاب اقتصاد جهانی از مشرق در سال ۲۰۲۷

1399/07/13 08:11

پیش بینی طلوع آفتاب اقتصاد جهانی از مشرق در سال ۲۰۲۷

نماد برتر- دو تحلیلگر با واکاوی ارزش دلار ، پایان سیطره اقتصاد آمریکا در جهان، اصلاحات بسیار عمیق در بورس نیویورک و تغییر قدرت کنترل قیمت ها از غرب به شرق را تا سال ۲۰۲۷ پیش بینی کردند.


به گزارش نماد برتر،  امیر فرتاش فر و داود مرادی با انتشار مطلبی با عنوان " طلوع آفتاب اقتصاد جهانی از مشرق 2027" اعلام کردند: ثمره افول کشورهایی چون آلمان و ژاپن و اتحاد جماهیر شوروی و البته رشد اقتصادی و فناورانه و شروع عصر ارتباطات (دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی) آمریکا را به عنوان تنها قطب مطرح جهان رقم زد .



پس از لشکر کشی آمریکا به خاورمیانه ( به بهانه مبارزه با تروریسم) و هدر دادن بیش از 7000 میلیارد دلار (به گفته ترامپ)، نظریات افول آمریکا توسط بسیاری از دانشمندان و سیاستمداران مشهور مانند نوام چامسکی، کریستوفر لین، هنری کیسینجر و ... ارائه شده است .



مقدمه:



تاریخ، سیاست و سرمایه سه عامل مشخص کننده قیمت در واحد زمان هستند. سیاست، یکی از عوامل مهم سازنده تاریخ و جهت دهنده اصلی در تعیین خط مشی های سرمایه گذاری های بلند مدت اقتصادی است .



چین و روسیه طی دو دهه اخیر برای تغییر نظم بین المللی با هم همکاری نزدیکی داشته اند و امروزه نه تنها نظم لیبرالی را به چالش کشیده اند بلکه به سمت ایجاد نهادها و اتحادهای دو و چند جانبه همت گماشته اند .



گروه بریکس (متشکل از پنج کشور بزرگ با رشد اقتصادی بالا شامل چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی)،اتحادیه اوراسیا، سازمان همکاری های شانگهای، طرح یک کمربند یک راه، نمونه ای از این پیمان های اقتصادی و امنیتی است که از سوی دو کشور روسیه و چین و یا هر دو پایه گذاری شده اند.



این دو کشور در گام بعدی به دنبال ایجاد یک ساز و کار مالی به عنوان جایگزینی برای سوئیفت خواهند بود تا تراکنش های جهانی مالی را از انحصار غرب و آمریکا خارج کنند.



اطمینان از امنیت و ثبات از اصول اولیه برای سرمایه گذاران است. بطور خلاصه سقوط ارزش دلار ناشی از بدهی های نجومی سیستم حکومتی آمریکا و تزریق مکرر پول های بی پشتوانه به اقتصاد و ناتوانی دولتمردان این کشور در هدایت و اثر گذاری در مسائل مهم جهانی، سیاست های منفعت طلبانه و جاهلانه همه و همه روز به روز بر انزوای این ابر قدرت خواهند افزود.



سقوط اقتصادی و جهت گیری سیاست های غلط در عرصه های بین المللی و داخلی مانند دو لبه تیز قیچی موجب کوچ پرسرعت سرمایه ها از آمریکا به مقاصد کم ریسک و پربازده سرمایه گذاری در جهان را فراهم خواهد آورد.



در سال 1971 ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت با هدف نفوذ به بانک های مرکزی جهان، طلا را به عنوان پشتوانه دلار حذف کرد و دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی به سیستم نرخ گذاری و مالی جهانی وارد کرد تا از دلار به عنوان یک سلاح بر علیه کشورهای رقیب استفاده کند.



طبق پیش بینی، سقوط دلار در افق2027 مستقیماً کشورهایی را که دارای بیشترین ذخایر ارزی به دلار هستند و یا از نظر اقتصادی وابستگی های ناگسستنی با دلار بر قرار کرده اند را بیشتر از سایرین تحت تاثیر قرار خواهد داد .



در مقابل کشورهایی که بیشترین اختلافات سیاسی و اقتصادی را با آمریکا داشته باشند مانند ایران، چین، روسیه، ونزوئلا و.... نه تنها آسیب کمتری می بینند بلکه مورد توجه بسیاری از سرمایه های فراری از آمریکا قرار خواهند گرفت. بنابراین رشد قابل ملاحظه ای از این بابت خواهند داشت .



تحلیل:



اصلی ترین رقیب اقتصاد آمریکا که با سرعت رشد اقتصادی بالا و پشتوانه بیشترین ذخایر ارزی و طلا یعنی چین در این سال ها دیگر میل چندانی به پایین نگهداشتن پول خود( یوان ) ندارد .



همانطور که در فهرست زیر مشاهده می کنید چین با اختلاف بسیار زیاد دارای بیشترین ذخایر ارزی و ترکیبی جهان است و در مقابل آمریکا در مقام بدهکارترین کشور جهان قرار گرفته است.



چین: حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست پنج تریلیون و ۵۷۰ میلیارد دلار



از ۱۴ سال پیش تاکنون این کشور بزرگ ترین دارنده ذخایر ارزی جهان بوده است. دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند.



ژاپن: حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست یک تریلیون و ۴۰۲ میلیارد دلار



دلار آمریکا، یورو، فرانک سوییس و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند.



سوییس: حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست ۹۲۹ میلیارد و ۱۴۹ میلیون دلار



دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند.



روسیه: حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست ۵۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار



دلار آمریکا، یورو، فرانک سوییس و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند. طی سال های اخیر روسیه سهم دلار از ترکیب ذخایر را به میزان محسوسی کاهش داده و در عوض به سهم طلا افزوده است.



هند: حجم ذخایر ارزی تا پایان ماه آگوست ۵۴۱ میلیارد و ۴۳۱ میلیون دلار



دلار آمریکا، یورو، فرانک سوییس و پوند انگلیس به ترتیب بیشترین سهم را از ترکیب ذخایر ارزی این کشور دارند. 





انتشار پول بدون پشتوانه ثمره ای جز بی قانونی در نظام اقتصادی آمریکا نداشته و فدرال رزرو و شاخص تورم آمریکا را به ناکجا آباد هدایت خواهد کرد. ناحیه صفر مقاومتی تورم برای رفتن به مرحله بعدی و تورم بزرگ آمریکا نیز تاریخ 2027 را نشان می دهد و سرمایه گذاران به این نکته واقف خواهند بودکه اثرات تورمی به سرعت خود را در ارقام قیمت تمام شده کالا ها و خصوصا ارزش سهام و شاخص های بورس نشان خواهند داد و در نهایت با کاهش ارزش دلار   باعث رشد حبابی بورس شده و موجبات سقوط شدید بازار سهام همانند سال 2000 و 1929 که بورس آمریکا در اثر آن اصلاحات بسیار عمیقی را تجربه کرده، خواهد شد. ( به عنوان نمونه از شاخص SP500 استفاده شده است)



شاخص SP500 از تاریخ 1923 تا به امروز و سقوط های مهم





شاخص SP500 از سال 1989 و آغاز جهان تک قطبی





تاریخ های صعود و سقوط به هجری شمسی در بالای تاریخ های میلادی برای مقایسه بهتر روند تطابقی بین شاخص های بورس ایران و آمریکا آورده شده است.



شاخص تورم آمریکا از سال 1923





شاخص تورم آمریکا از 1990 تا به امروز و افق 2027





پیش بینی:



بر این باور هستیم که بورس آمریکا شکست بسیار بزرگی را در بازه تا 2027 تجربه خواهد کرد( مشابهت های زیادی با سقوط 1919 معروف بورس آمریکا و 2027وجود دارد) که از نظر خروج سرمایه از آمریکا به سمت اقتصادهای با ثبات تر نیز همین جهش را شاهد خواهیم بود . این بحران در نهایت با کاهش تقاضا در بسیاری از بخش های آمریکا ازجمله املاک و مستقلات، سفارشات خرده فروشی ها از دست دادن مشتریان عمده بین المللی محصولات ساخت آمریکا و ورشکستگی عمده بانک ها و.... همراه خواهد شد که در نهایت پایان سردمداری غرب به رهبری آمریکا را در ربع دوم قرن 21 رقم خواهد زد.



شاخص SP500  از 1919





نمودار شاخص SP500  از 1974





تحلیل زمانی SP500







مطابقت تاریخی چند جفت ارز مهم  و طلا



دلار آمریکا به فرانک سوئیس





دلار آمریکا به یوان چین





در توضیح عدم رغبت کشور چین در پایین آوردن ارز یوان کافی است نمودار ارز یوان را ببینیم که در نقطه صفر حمایتی به همراه اندیکاتور RSI مشترکاً عدد 2027 را از نظر زمانی نشان می دهند .( کاهش و پایین آمدن روند این جفت ارز نشان دهنده کاهش ارزش دلار به نسبت یوان چین است )



نتیجه گیری:



پیش بینی کاهش سنگین ارزش دلار از سال ها قبل کشورهای زیادی را روانه بازار طلا کرده است تا با سرعت دادن به تبدیل دلار به طلا از ریسک سقوط کامل دلار را مصون سازند . بهترین سند در این مورد نمودار برابری دلار به طلا در بلند مدت است که مجددا تمام فلش ها معطوف به تاریخ 2027 شده است. طبیعی است که نگارندگان این مقاله موارد بسیار بیشتری را مورد بازبینی قرار داده اند( از شاخص های بورس های آمریکای جنوبی تا شاخص بورس های آسیایی و کشورهای خاورمیانه و ..) و با کمال تعجب تمام آنها روی عدد تاریخی 2027 ثابت ایستاده اند در این گفتار به عنوان نمونه تعدادی از مشهورترین آنها را نمایش داده ایم .



نمودار طلا به دلار از 1982





نمودار طلا به دلار از سال 2000





در سیستم تحلیلگری بر اساس چارت هر چقدر بازه زمان بزرگتر باشد همانقدر قابل اتکا تر خواهد بود به همین دلیل نمودارهای بررسی شده حداقل 30 ساله هستند. بنابراین نتایج بدست آمده تقریبا به واقعیت بسیار نزدیکند و از بابت اتکا به آنها این اطمینان وجود خواهد داشت که به احتمال زیاد حداکثر تا 2027 حادثه ای به مراتب بزرگتر از فروپاشی شوروی سابق را می توان از هم اکنون دید و پیش بینی کرد.



بدیهی است هرچقدر کشورها خود را از دلار دورتر نگهدارند، ذخایر کشورها مصون تر خواهند بود. دارایی هایی که از مدتها قبل محلی امن تر از دلار را تشکیل داده اند به ترتیب اولویت طلا ،یوان و ارزهای دیجیتال هستند .



از مهمترین کشورهایی که در حال حاضر در عرصه بین المللی ساز مخالفت با آمریکا را بصدا در آورده اند می توان از چین، روسیه و ایران نام برد. رشد اقتصادی بالای چین توسعه فناوری و نفوذ بی نظیر ایران در منطقه و حضور سیاسی و نظامی روسیه در سطح جهان و منطقه باعث ایجاد یک همبستگی تاریخی و فرهنگی کهن شده است که در نهایت با ضعف مفرط در ارزش دلار و افت اقتصادی ناشی از بدهی های بسیار زیاد و زیان های حوادثی نظیر کرونا و... موجبات جابجایی قدرت از غرب به شرق و شکست هژمونی و چیرگی فرهنگی، اقتصادی این ابر قدرت فرسوده را فراهم خواهد آورد .