17:36 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تکذیب چند شایعه بورسی و وعده بهبود / دولت هیچ گاه نوسان را تضمین نکرده اما...

1399/07/09 10:06

سخنگوی دولت اعلام کرد :

تکذیب چند شایعه بورسی و وعده بهبود / دولت هیچ گاه نوسان را تضمین نکرده اما...

نماد برتر- سخنگوی دولت با تکذیب چند شایعه روزهای اخیر و وعده بهبود اوضاع بورس و عرضه اولیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: دولت هیچ گاه فراز و نشیب سرمایه را تضمین نکرده اما اعلام کرده حامی بورس است.


به گزارش نماد برتر، علی ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود تاکید دولت بر حمایت از بورس، ریزش شاخص و قیمت سهام ادامه دارد و روزانه سهامداران به دلیل عدم اعتماد به دولت ، اقدام به خروج سرمایه می کنند و دولت چه تلاشی برای بازگشت اعتماد انجام خواهد داد به تسنیم گفت:‌ بارها به هموطنان اعلام کردیم بورس دارای فراز و نشیب بوده که جزء ذاتی آن است و مانند پس انداز بانک نیست و تعابیری مثل برباد رفته نامناسب است. 



وی افزود: بنابراین، دولت هیچ گاه فراز و نشیب سرمایه را تضمین نکرده اما اعلام کرده حامی بورس است. همه تلاش این است که زندگی فعالان بورس دچار اختلال نشود. اما سهامداران بدانند حمایت دولت از بازار سرمایه به منزله تثبیت روند صعود همیشگی نیست. چون بورس تابع هزاران شرایط بوده و دارای نوسان است و اما در دراز مدت بهترین گزینه سرمایه‌گذاری با بازده بهتری است.



این مقام مسئول ادامه داد: بنای دولت گسترش و تعمیق بورس از طریق عرضه اولیه‌ها و آزادسازی سهام عدالت بوده و با عرضه شرکت‌های مهم در قالب صندوق‌ها ادامه دارد. بر همین اساس بزودی سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس عرضه اولیه خواهد شد.‌ بازدهی پس اندازهای مردم در صندوق های سرمایه‌گذاری هم در دراز مدت بهتر خواهد بود.



ربیعی گفت: هر روز یک کارشناس در مورد بورس اظهار نظر می کند. به طوریکه رئیس سازمان بورس در واکنش به ارسال یک فایل صوتی اعلام کرد اصلاً چنین شخصی وجود ندارد. فایل صوتی شاهپور محمدی رئیس سابق سازمان بورس هم توسط قالیباف اصل و محمدی تکذیب شد و توئیت بی ادبانه از رئیس کل بانک مرکزی هم جعلی بود و روح همتی از آن خبر نداشت.



وی ادامه داد: با این همه تمام تلاش دولت این است که بورس در دراز مدت سودآور شده و شرکت‌های سودآور عرضه اولیه شوند .‌