11:54 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
تکمیل آزادراه اراک-خرم آباد در سال 1400

1399/07/06 15:41

تکمیل آزادراه اراک-خرم آباد در سال 1400

نماد برتر-استاندار مرکزی گفت: بخشی از آزادراه تهران به جنوب که تحت عنوان آزادراه اراک- خرم آباد در استان مرکزی قرار دارد در سال 1400 راه‌اندازی خواهد شد.


به گزارش نماد برتر، سیدعلی آقازاده روز یکشنبه ششم مهرماه در جلسه بررسی طرح آزادراه اراک-خرم آباد اظهار کرد: این آزادراه به عنوان قطعه‌ای از آزادراه بزرگ تهران به جنوب کشور( خوزستان) محسوب می شود. مدت‌هاست به سبب عبور بخشی از این آزادراه از تاسیسات پتروشیمی و پالایشگاه شازند مشکلاتی از سوی دستگاه‌های مسئول در خصوص ایمنی این مسیر مطرح شده بود.



وی افزود: در طول 6 ماه گذشته کار به کندی پیش می‌رفت به همین جهت جلسه‌ای جامع با حضور تمام دستگاه‌ها و نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان پدافند غیرعامل کشور، مجری، پیمانکار، مشاور و... برگزار شد.



استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مطالب مطرح شده در این جلسه از کیفیت خوبی برخوردار بود، اضافه کرد: در نهایت مقررشد حدود 2.5 کیلومتر از این آزادراه مابین پتروشیمی و پالایشگاه به صورت همسطح با رعایت تمامی شرایط ایمنی  مسیر و تایید تمامی دستگاه‌ها، عبور کند.



آقازاده ادامه داد: همچنین مشاور باید ظرف یک ماه آینده تمامی موارد لازم را از جمله تاسیسات موجود در مسیر و ایجاد دیواره ایمن و پل راه‌آهن که ایستگاه سمنگان را به پتروشیمی و پالایشگاه متصل می‌کند مطالعه و بررسی کرده و در نهایت طرح را آماده کند.



وی بیان کرد: تصویب نهایی تا یک ماه آینده انجام می شود تا پروژه هرچه سریعتر اجرایی شود و بتوانیم در سال 1400 حدود 55 کیلومتر از این قطعه که در استان مرکزی است را راه‌اندازی کنیم.