15:13 | چهارشنبه 12 آذر 1399
Research Analysis Debriefing Day
بیش از ۳۳۰ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت قطع‌شد

1399/07/01 13:55

تا پایان تابستان امسال؛

بیش از ۳۳۰ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت قطع‌شد

نماد برتر- آخرین آمار تعداد خطوط شخصی قطع‌شده به دلیل مزاحمت پیامکی، حاکی از مسدود شدن ۳۳۰ هزار و ۲۴۵ خط شخصی توسط رگولاتوری تا پایان تابستان است.

به گزارش نماد برتر، برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شدند، راه‌اندازی کرد.

مسدود کردن خطوط شخصی پس از این‌که کسب‌وکارها با مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، به ارسال پیامک تبلیغاتی با خطوط شخصی اقدام کردند، اتفاق افتاد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، راه‌اندازی کند.

از سوی دیگر، مسدود کردن سرشماره‌های شخصی بدون شکایت از طرف کاربران، از طریق شناسایی رفتار سیم‌کارت‌هایی که تنها به ارسال پیامک‌های انبوه اقدام می‌کردند و استفاده‌های دیگری از جمله تماس و پیامک نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های مزاحم با شماره‌های شخصی بود.

بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامک‌های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع‌شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام می‌کند که طبق این آمار، تا پایان تابستان سال جاری، ۳۳۰ هزار و ۲۴۵ خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است. این در حالی است که آمار خطوط قطع‌شده تا پایان فروردین‌ماه، ‌ ۲۴۹ هزار بود.

کاربران در صورت مواجهه با پیامک‌هایی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با شماره شخصی می‌کنند، می‌توانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیم‌کارت‌های مزاحم را تسریع کنند.

برچسب ها:

خط تلفن ،رگولاتوری