01:50 | چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
اخبار مرتبط
گرانی کره به نفع «غمارک»

1399/06/26 11:06

گرانی کره به نفع «غمارک»

نماد برتر - شرکت مارگارین در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت، سود خالص ۵۷ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریالی را محقق کرده است.

به گزارش نماد برتر، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه کدال، شرکت مارگارین در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت، سود خالص ۵۷ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریالی را محقق کرده که این سود که معادل ۶۸ ریال به ازای هر سهم بوده و، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۲۱ درصدی را داشته است.

 

جمع درآمد‌های عملیاتی شرکت با تنها ۴ درصد افزایش به ۴ هزار و ۹۲۷ میلیارد ریال رسیده که محصول اصلی شرکت شامل روغن نباتی بوده که در این بازه زمانی به میزان ۷۰ هزار و ۶۰۰ تن به فروش رسیده و این میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۲۵۰ تن کاهش داشته است.

لازم به ذکر است ، شرکت پیش بینی کرده که مقادیر فروش پیش بینی شده شرکت جهت فروش در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه سال جاری به ۱۸۷ هزار تن برسد. تا پایان مرداد ماه سال جاری که معادل هشتمین ماه از سال مالی سپری شده است، مقادیر فروش به ۹۵.۰۰۰ تن رسیده است.
قیمت فعلی سهام شرکت که در حدود ۳۱.۵۰۰ ریال بوده و در مقایسه با سود محقق شده شرکت در دوره ۶ ماهه و عدم انتظار تغییر محسوس سودآوری شرکت در نیمه دوم سال مالی، حکایت از حباب قیمتی سنگین در سهام این شرکت دارد و حتی موضوعاتی همچون تجدید ارزیابی احتمالی دارایی‌ها و ...، نمی‌تواند منجر به ارزنده شدن سهام این شرکت با شرایط و وضعیت عملیاتی فعلی شود.