02:17 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
 کمر کشاورزان زیر پرداخت قسط خرید کود شیمیایی خم شده است

1399/06/16 14:50

چنارانی:

کمر کشاورزان زیر پرداخت قسط خرید کود شیمیایی خم شده است

نماد برتر- نماینده نیشابور از افزایش قیمت کود شیمیایی انتقاد کرد و گفت: کمر کشاورزان زیر بار پرداخت قسط خرید کود و سم غیر استاندارد خم شده است.

به گزارش نماد برتر، هاجر چنارانی در جلسه علنی امروز یکشنبه تذکری با انتقاد از بازگشایی مدارس در وضعیت شیوع کرونا گفت: ای کاش وزارت بهداشت آماری را منتشر می کرد درباره اینکه چقدر کودکان مبتلا به کرونا شده و یا اینکه ناقل هستند. در این صورت حداقل تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس طبق نتایج علمی صورت می گرفت.

وی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت کشاورزی باید در راه توسعه صادرات محصولات کشاورزی کاری کند. کمر کشاورزان دل سوخته زیر بار پرداخت قسط خرید کود و سم غیر استاندارد و چند برابر قیمت کم شده است و از آن طرف افراد زیادی دام و زمین خود را فروخته و وارد بازار قمار بورس شده اند. آقای وزیر کجایید و چه می کنید؟

وی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: شما نتوانسته اید وضعیت کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته اند را مشخص کنید و امروز آمده اید ارز ۴۲۰۰ تومانی را از نهاده های دامی و کودهای کشاورزی برداشته اید.

نماینده نیشابور با انتقاد از ضعیف بودن امکانات هواشناسی گفت: در شمال شرق کشور و حتی کل کشور رادار هواشناسی نیست اما در غرب کشور بیش از هفت رادار فعال بوده و تعدادی دیگر در حال احداث است. حال اینکه فقط فرودگاه مشهد روزانه ۲۷۰ پرواز داخلی دارد.

چنارانی در تذکری به وزیر نیرو نیز گفت: در بحث سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه شبکه تصفیه خانه شاهد وضعیتی هستیم که تعدادی از مدیران بازنشسته و بازخرید وزارتخانه نیرو در پشت پرده در قالب شرکت های دانش بنیان و ... با سابقه عملکرد بد می خواهند به هر قیمتی طرح مربوط به فاضلاب شهر نیشابور را به نابودی بکشانند. مراقب مافیای بزرگ فاضلاب باشید.