04:18 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
یونان آماده افزایش بودجه نظامی خود است

1399/06/11 10:36

یونان آماده افزایش بودجه نظامی خود است

نماد برتر- پس از سال‌ها کاهش بودجه دفاعی، وزیر دارایی یونان اعلام کرد این کشور آماده است تا از اوایل امسال بخشی از ذخایر نقدی خود را برای حمایت از نیروهای مسلح هزینه کند.

به گزارش نماد برتر به نقل از خبرگزاری رویترز، یونان در جریان بحران بدهی ۱۰ ساله خود که از اواخر سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز شد، براساس شروط و مفاد سه وام بین‌المللی که به این کشور کمک می‌کرد تا سر پا بماند و بدهی‌های خود را پرداخت کند، بودجه دفاعی خود را کاهش داد. یونان در اوت سال ۲۰۱۸ میلادی سومین وام خود را نیز تسویه کرد.  

کریستوس استایکوراس، وزیر دارایی یونان در جریان مصاحبه‌ای با شبکه آلفا تی‌وی گفت: اختیارات من شامل حمایت از نیروی پیشگیری نیروهای مسلح می‌شود.

این اظهارات وی در حالی مطرح شد که تنش‌ها میان یونان و ترکیه بر سر منابع انرژی در شرق مدیترانه بالا گرفته است.  

استایکوراس گفت: ما یعنی وزارت دارایی هر کار بتوانیم برای حمایت از این تصمیم دولت در این برهه زمانی انجام خواهیم داد.  

وی بدون اشاره به مبلغ در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری در این زمینه و بدون پرداختن به جزئیات بیشتر افزود: استراتژی دولت تنها مربوط به خرید تسلیحات نمی‌شود و در سال‌های آتی که از سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز می‌شود، آشکار خواهد شد.

وزیر دارایی یونان تاکید کرد: این مساله به دستورات دولت و وزارت دفاع در اولویت‌های مختلف بستگی دارد.

یونان یک صندوق مالی به ارزش ۳۴ میلیارد یورو از وام‌های استفاده نشده و پول‌های بدست آمده از بازارها ایجاد کرده است. این کشور امسال به دنبال یک بهبود و ترمیم اقتصادی بود اما پاندمی ویروس کرونا انتظاراتش را کاملا وارونه کرد و در حال حاضر دولت یونان شاهد است که اقتصادش ۱۰ درصد افت داشته است.