08:55 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
رشد شاخص های اروپایی در پی بهبود تولیدات چین

1399/05/20 16:45

رشد شاخص های اروپایی در پی بهبود تولیدات چین

نماد برتر- بازارهای اروپایی در معاملات امروز با افزایش شاخص ها همراه شدند در حالی که رشد میزان فعالیت های صنعتی در چین، کمی بازارها را نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی جهان، امیدوارتر کرد.

به گزارش نماد برتر، تلاش کشورهای جهان برای دستیابی به واکسن کرونا و افزایش روند بهبودی اوضاع پاندمیک جهانی، موجب رشد شاخص ها در معاملات امروز بازارهای اروپایی شد.

به این ترتیب، شاخص یورواستاکس با رشد ۰.۶ درصدی همراه شد و شاخص فوتسی لندن نیز ۱ درصد افزایش داشت در حالی که قیمت سهام شرکت های نفت و گازی در بازار اروپا با روند صعودی همراه شد.

به این ترتیب ، قیمت سهام شرکت نفتی بریتیش پترولیوم و رویال داچ به ترتیب با رشد ۳.۴ درصدی و ۲.۷ درصدی همراه شدند . در این بین، شرکت آرامکو نسبت به بهبود قیمت نفت در آینده ای نزدیک خبر داد.

مدیرعامل آرامکو دیروزدر اظهاراتی بیان داشت: افزایش میزان مصرف در کشورهای آسیایی و کاهش میزان تولیدات نفتی در عراق می تواند بازار نفت را داغ کند.

بر اساس آمار منتشر شده ، کاهش میزان تورم تولیدات کارخانه ای طی ماه جولای در چین محسوس است که در نتیجه افزایش قیمت محصولات نفتی و رشد تولیدات صنعتی ایجاد شده است.

فلوریان ایلپو، مدیر اقتصاد خرد در موسسه تحقیقاتی یونیجستشن در این خصوص اعلام داشت: چین در خروج از بحران اقتصادی و بازگشت به روند عادی ، پیشرو است و این به معنی افزایش میزان تولیدات صنعتی و رشد میزان تقاضا است .