03:50 | شنبه 1 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
دیزنی پرقدرت به فعالیت ادامه می دهد

1399/05/19 16:45

با دیزنی پلاس:

دیزنی پرقدرت به فعالیت ادامه می دهد

نماد برتر- شرکت سرگرمی های دیزنی پیش بینی سود سه ماهه سوم خود را نوسانی اعلام کرد در حالی که پیش از این کارشناسان برای این شرکت پیش بینی زیان داشتند.

به گزارش نماد برتر، شرکت سرگرمی های دیزنی پیش بینی سود سه ماهه سوم خود را نوسانی اعلام کرد در حالی که پیش از این کارشناسان پیش بینی روند منفی سوددهی را از این شرکت داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، شرکت سرگرمی های دیزنی که به دلیل ویروس کرونا با تعطیلی پارک های سرگرمی دیزنی لند مواجه شده بود و کارشناسان پیش بینی بازدهی منفی را برای این شرکت داشتند، در هفته گذشته سهامداران خود را شگفت زده کرد.

بر اساس این گزارش، افزایش ۵ درصدی قیمت سهام این شرکت در آخرین جلسه معاملاتی هفته گذشته، نشان از پیش بینی افزایش بازدهی این شرکت در سه ماه سوم دارد در حالی که مدیرعامل این شرکت، باب چاپک، در اظهاراتی بیان داشت: راه اندازی دیزنی پلاس که به عنوان شبکه استریم پخش فیلم فعالیت می کند، می تواند عاملی برای نجات سیدنی از ورشکستگی باشد.

دیزنی پلاس، یک شبکه اینترنتی همانند نتفلیکس است که برای مشاهده فیلم‌ ها و سریال ‌ها و مستندهای ساخته شده دیزنی و شرکت‌ های زیر مجموعه آن فناوری و ساخته شده‌ است.

این در حالی است که، درآمد این شرکت از پارک های سرگرمی دیزنی لند، افت ۸۵ درصدی داشته است اما با راه اندازی دیزنی پلاس این روند بازدهی منفی جبران شده است .

به این ترتیب، شرکت دیزنی به ازای هر سهم ۸ سنت ضرر پیش بینی کرد که سابق بر این ۶۴ سنت ضرر عنوان شده بود و درآمد این شرکت به ۱۱.۷ میلیارد دلار رسیده است .

مدیرعامل این شرکت در این خصوص ابراز داشت: به نظر می رسد اکران آنلاین جدیدترین انیمیشن شرکت دیزنی به نام مولان در ماه سپتامبر درآمدی مناسب داشته باشد.

سرویس جدید دیزنی، که قرار است رقیب قدری برای نتفلیکس (Netflix) باشد، انواع فیلم‌ها، نمایش‌ها، و محصولات اورجینال مارول (Marvel)، جنگ ستارگان (Star Wars)، پیکسار (Pixar) و البته تولیدات استودیوی خودش را علاوه یک کتابخانه کلاسیک از آثار محبوب مدیا پخش می‌کند.

شرکت والت دیزنی سرویس جدید خود را به عنوان آینده شرکت معرفی کرده و از آن با نام دیزنی پلاس نام برده است. این سرویس استریم قرار است در هر رابطه‌ای غول سرگرمی باشد و در بازار رقابت از نتفلیکس و همینطور رقبای جدیدی مانند اپل تی‌وی پلاس (Apple TV Plus) و اچ‌بی‌او مکس (HBO Max) سبقت بگیرد.