21:30 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
رکورد مصرف برق در استان مرکزی شکسته شد

1399/04/30 12:08

رکورد مصرف برق در استان مرکزی شکسته شد

نماد برتر- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مصرف برق در ظهر روز 29 تیرماه در این استان با 946 مگاوات از ابتدای سال جاری تاکنون رکورد زد.

به گزارش نماد برتر، بر اساس اعلام روابط عمومی توزیع برق استان مرکزی، محمد اله داد افزود: مصرف برق این استان در 29 تیرماه نسبت به روز گذشته هفت درصد افزایش نشان می‌دهد و براساس پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی دمای هوای مناطق مختلف استان تا پایان هفته جاری تا شش درجه سانتیگراد گرم‌تر می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: در صورتی ‌که مشترکان برق این استان در بخش‌های مختلف همکاری لازم را در زمان پیک بار نداشته باشند، خاموشی‌ها اعمال می‌شود.

اله داد افزود: اگر مردم، صنایع، ادارات و کشاورزان استان مرکزی در مصرف برق مراعات و صرفه جویی نکنند، در زمان پیک برق مصرف کنند و مصرف بهینه نداشته باشند، هم جریمه می‌شوند و هم با خاموشی مواجه خواهیم شد.

وی همچنین گفت: علاوه بر این، مشترکانی هم که در بخش‌های مختلف خانگی، صنایع، ادارات و کشاورزی رعایت مصرف را کرده و صرفه جویی کنند جایزه خوش حسابی و بخشودگی دریافت می‌کنند و تخفیف خواهد گرفت.

اله داد اظهار کرد: ساعات اوج مصرف برق از 13 ظهر تا 17 است که انتظار می‌رود مشترکان مختلف از جمله صنایع، ادارات، بخش کشاورزی و مردم در این ساعات از مصرف خود بکاهند و برای کاهش خاموشی‌ها بویژه در این ایام کرونایی با مصرف بهینه برق چراغ درمان راروشن نگه دارند.

وی تاکید کرد: سیاست‌های تشویقی خوبی برای مشترکان برق استان مرکزی که همکاری لازم را در زمان پیک بار داشته باشند در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: هر لامپ و هر کیلو وات کاهش مصرف می تواند اطمینان خاطر بیشتری را برای تامین برق در روزهای گرم سال فراهم کند و با توجه به اینکه مباحث بهداشتی و تامین آب نیازمند برق است باید صرفه جویی را جدی گرفت و با پرداخت بموقع صورت حساب به اقتصاد کشور در سال جهش تولید کمک کرد.