03:37 | چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
باید از ابزار تعرفه در کنترل واردات خودرو استفاده کرد!

1396/10/04 22:12

باید از ابزار تعرفه در کنترل واردات خودرو استفاده کرد!

پایگاه خبری راد - رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو تاکید کرد: می توان با ابزار تعرفه از تولید داخلی خودرو در کشور حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری راد، میثم رضایی با بیان این مطلب گفت: به منظور هدفمندی واردات خودرو و حمایت از تولیدات داخلی، ما باید تعرفه واردات را بر اساس قانون و به صورت منطقی و کارشناسی بالا ببریم.
وی با اشاره به طرح اخیر ارائه شده از سوی دولت در اعمال تعرفه واردات خودرو تصریح کرد: طرحی که اخیرا برای تایید به هیات دولت رفته روش خوبی است و در این زمینه، تعریف تعرفه بر اساس حجم موتور و بر اساس قیمت گمرکی اش روش مناسبی است.
رضایی گفت: برای حمایت از خودروی داخلی باید در ورود محصولاتی که امکان ساخت در داخل کشور را دارند و یا امکان تولید مشترک با خودروسازان خارجی هست سخت گیری بیشتری اعمال شود.
وی اظهار داشت: معتقدم خودروهای لوکس و خودروهای بالای 50 هزار دلار به خاطر تجمل گرایی نباید وارد شود و از سویی هدفمندی واردات مد نظر ما هم هست و تولیداتی که خود کشور می تواند برای مدیریت تولید و اراده آن برنامه ریزی کند نباید صورت گیرد.
رضایی ادامه داد: ما نمی توانیم واردات را به طور کامل قطع کنیم اما می توانیم سیاستی اتخاذ کنیم که هم واردات هدفمند شود و هم عرصه رقابتی برای آن نوع محصول وارداتی با محصول تولید داخل برقرار شود.
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه اعمال تعرفه بهترین روش حمایت از تولید داخلی و کنترل واردات و خروج ارز است افزود: بر اساس بیانات رهبری دولت باید وارداتی که مشابه داخلی دارند را ممنوع کند و در این زمینه دشمن تولید داخل و عامل چالش صنعت خودرو ، خودروهای بی کیفیت چینی هستند که به اسم تولید مشترک و به صورت فول CKD به کشور وارد می شوند و این است که به خودروسازی های ما ضربه می زند.
وی با توجه دادن به برندهای مطرح در واردات خودرو اضافه کرد: کیفیت خودروهای تولید داخلی کشور از بسیاری از خودروهای بی کیفیت وارداتی بهترند و باید سخت گیری بیشتری در این زمینه به عمل آید و برندهای مطرح و با کیفیت جهانی در واردات مد نظر باشند.
رضایی در پایان با تاکید بر خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا برندهای مطرح جهانی ملزم به ارائه سرویس و خدمات به مشتریان خود هستند.