16:56 | سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
دستگاه‌های نظارتی وارد بازار خودرو شوند

1399/04/17 13:50

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو:

دستگاه‌های نظارتی وارد بازار خودرو شوند

نماد برتر- درخواست رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو از دستگاه‌های نظارتی این است که وارد بازار خودرو شده و تصمیم قاطع بگیرند تا مشکلات این حوزه کاسته شود.
به‌ گزارش نماد برتر، بازار خودرو درروزها و حتی چند ماه گذشته با نوسانات عجیب و غریبی روبرو بوده است. افزایش قیمت ارز، کاهش تولید خودرو، شیوع ویروس کرونا، افزایش تقاضای کاذب و دخالت دولت از جمله عوامل مهمی بود که بر روند بازار تاثیر فراوان داشت.
 
آن چیزی که در بازار خودرو مشخص است نبود یک فرمول قیمت‌گذاری است. هر فردی هر قیمتی که بگوید همان ملاک است و دیگر مانند گذشته قیمت‌ها در قالب یک فرمول شفاف تعیین نمی‌شود.
 
سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو درباره نوسانات این روزهای بازار خودرو عنوان کرد: ما از وزارت صنعت، معدن و تجارت بارها خواستیم که سقف قیمتی خودرو در بازار را مشخص کند تا همه بر اساس آن بتوانند خرید و فروش خودرو را انجام دهند.

وی ادامه داد: نمایشگاه داران واقعی و کسانی که تجربه زیادی در این حوزه سالیان سال است که دارند، از وضعیت به وجود آمده در بازار خودرو بشدت ناراضی هستند زیرا می‌بینند بازار خودرو به‌دست سودجویان افتاده است و مردم برای خرید خودرو وارد بازار نمی‌شوند.

مؤتمنی اظهارکرد: بازار خودرو به شدت تحت تأثیر قیمت ارز و دلالان است بدین جهت برای آرامش بازار سیاست‌گذاران بایستی تصمیم قاطع بگیرند؛ ما مخالف نوسان قیمت خودرو هستیم. دستگاه‌های نظارتی وارد بازار خودرو شوند تا مشکلات این حوزه کاسته شود.

او افزود: بازار خودرو باید از هیاهوها فاصله بگیرد و به‌صورت منطقی به آن نگاه شود از این‌رو از شرکت‌های خودروسازی هم می‌خواهیم میزان تولید خود را بالا ببرند تا قیمت‌ها به‌صورت واقعی کاهش پیدا کند؛ درمان‌های موقت و مُسکن نمی‌تواند باعث ثبات قیمت خودرو در بازار شود.
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به اینکه بازار خودرو در رکود است و تعداد مشتریان بشدت کاهش یافته است، بیان کرد: بخش قابل توجهی از افراد تنها برای اطلاع از قیمت ها وارد بازار خودرو می‌شوند  و واضح است که اکثریت افراد، پول خرید خودروها را ندارند.