12:22 | شنبه 1 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
دولت باید برای حذف دلالان واردات نهاده‌های دامی عزم جدی داشته باشد

1399/04/17 09:59

دولت باید برای حذف دلالان واردات نهاده‌های دامی عزم جدی داشته باشد

نماد برتر- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه واردات برخی از نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و دامداران در اختیار شخص یا اشخاصی خاص است، گفت: دولت باید برای حذف دلالان واردات نهاده‌های دامی عزم جدی داشته باشد.

به گزارش نماد برتر، محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه با ورود شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم به تولید انبوه کودهای شیمیایی مورد نیاز کشور دست یابیم، گفت: متأسفانه انحصار در واردات نهاده‌های مورد نیاز کشور فشار بر تولیدکنندگان و کشاورزان را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: باید در بلند مدت با اِعمال سیاست‌گذاری صحیح و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تأمین بذر به خودکفایی دست یابیم که معتقدم با توجه به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده، این امر امکان‌پذیر است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، یکی از اولویت‌های کمیسیون متبوعش را برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای حذف واسطه‌های واردات و توزیع نهاده‌ها عنوان کرد و گفت: نهاده‌ها پایه دامداری و کشاورزی هستند و اصل وابستگی کشور به خارج در این زمینه خطایی استراتژیک است.

نقدعلی ادامه داد: متأسفانه نهاده‎‌های دامی با ارز دولتی، با چندین برابر قیمت اعلام شده به دست مصرف‌‌کنندگان می‌رسد که همین مسئله باعث شده تا قیمت گوشت مرغ به طور ناگهانی افزایش قابل‌‌توجهی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید برای حذف دلالان واردات نهاده‌های دامی عزم جدی داشته باشد، اظهارداشت: درحال حاضر واردات برخی از نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و دامداران در اختیار شخص یا اشخاصی خاص است که این رویه باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که پایه‌های بخش کشاورزی به قوت مطلوب نرسیده باشد، حذف یارانه واردات نهاده‌های کشاورزی و دامداری خطای بزرگی است.