15:14 | پنجشنبه 30 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
کاهش ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال ۹۸

1399/04/03 12:15

کاهش ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال ۹۸

نماد برتر-ضریب نفوذ تلفن ثابت از ۳۴.۹۲ درصد در سه ماهه منتهی به خرداد سال ۱۳۹۸ به ۳۴.۸۹ درصد تا پایان سه ماهه چهارم این سال رسیده است.

به گزارش نماد برتر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آمار اطلاعات حوزه تلفن ثابت تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۸ را منتشر کرده است. طبق این آمار،‌ تعداد روستاهای دارای ارتباط در حوزه تلفن ثابت، تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۸، به ۵۲ هزار و ۱۳۸ رسیده و درصد روستاهای دارای ارتباط، ۸۴.۴۷ است.

این آمار در سه ماهه منتهی به خرداد سال 1398، حاکی از تعداد ۵۱ هزار و ۷۸۵ روستای دارای ارتباط و ۴۶ هزار و ۵۲۷ روستای دارای تلفن خانگی است. در سه ماهه منتهی به شهریور، تعداد روستای دارای ارتباط به ۵۱ هزار و ۴۴۹ و تعداد روستای دارای تلفن خانگی ۴۷ هزار و ۱۹۷ رسیده است. در سه ماهه منتهی به آذر نیز تعداد روستای دارای ارتباط به ۵۳ هزار و ۱۶۲ روستای دارای تلفن خانگی به ۴۴۹ و ۴۸ هزار و ۸۵۱ رسیده است.

 

ضریب نفوذ تلفن ثابت در سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۸، به ۳۴.۸۹ درصد رسیده، این در حالی است که در سه ماهه منتهی به خرداد، ضریب نفوذ ۳۴.۹۲ درصد، در سه ماهه منتهی به شهریور، ۳۴.۹۴ درصد و در سه ماهه منتهی به آذر، ۳۴.۸۵ درصد بوده است.

همچنین طبق این آمار، تعداد خطوط دایری تا پایان سه ماهه چهارم سال ۹۸، ۲۸ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۹۳۷ عدد است که ضریب نفوذ تلفن ثابت را به ۳۴.۸۹ می‌رساند. در حالی که ۳۸ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۴۰۰ خط منصوبه تلفن ثابت وجود دارد.

این آمار در سه‌ماهه اول سال ۱۳۹۸، حاکی از وجود ۳۸ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۴۹۲ خط منصوبه و ۲۹ میلیون و ۹ هزار و ۲۴۳ خط دایری با ضریب نفوذ ۳۴.۹۲ درصد بوده است. در سه ماهه منتهی به شهریور نیز ۳۸ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۸۹۵ خط منصوبه و ۲۹ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۰۰ خط دایری ثبت شده است. آمار سه ماهه منتهی به آذر نیز حاکی از وجود ۳۸ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۹۴ خط منصوبه و ۲۸ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۸۵۵ خط دایری است.