12:45 | پنجشنبه 9 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
بازار خودروهای برقی در چین هنوز جان نگرفته است

1399/03/26 11:55

بازار خودروهای برقی در چین هنوز جان نگرفته است

نماد برتر- میزان خودروهای برقی در بازار چین در ماه گذشته میلادی ۸۲ هزار دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳.۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش نماد برتر، شیوع گسترده و بحران پاندمی ویروس خطرناک و مرگبار کرونا که منجر به اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه و تعطیلی تمامی کارخانه‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف در کشورهای مختلف جهان شد، ضربه مهلکی به بازار فروش خودرو نیز وارد کرد که بیشترین تاثیرات منفی آن در ماههای فوریه، مارس و آوریل ۲۰۲۰ مشهود بود.

حالا بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان خودرو در چین، با اینکه میزان فروش خودروهای برقی در ماه گذشته میلادی مه ۲۰۲۰، نسبت به ماه قبل از آن یعنی آوریل رشد و افزایش چشمگیری را تجربه کرده است اما همچنان میزان فروش این محصولات پاک و دوستدار محیط زیست بسیار کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۹ ثبت و گزارش شده است.

بر اساس این آمار و ارقام منتشر شده در وبسایت insideevs، حدود ۸۲ هزار دستگاه خودروی برقی در بازار چین در مه ۲۰۲۰ به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳.۵ درصد کمتر بوده است. سهم خودروهای برقی در بازار چین که شامل تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی می‌شود، در ماه گذشته میلادی ۳.۷ درصد بوده است که از این تعداد ۷۴ هزار دستگاه خودروی سواری به فروش رسیده که نسبت به مه ۲۰۱۹ میلادی ۲۴.۴ درصد کمتر است.

در سالهای اخیر که استقبال بی نظیری از خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست شده است، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان به سمت و سوی توسعه، تولید و عرضه خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی روی آورده اند. چین نیز یکی از بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می رود که در صورت تجربه روند کاهشی یا افزایشی، کارشناسان و تحلیلگران معمولا آن را به بسیاری دیگر از بازارهای جهانی تعمیم می‌دهند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.