03:12 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
چرا کارآفرین‌ها از دانشگاه خارج می‌شوند؟

1396/09/21 22:03

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد:

چرا کارآفرین‌ها از دانشگاه خارج می‌شوند؟

پایگاه خبری راد: معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، گفت: دانشگاه کارآفرین تمام ابزارها مانند نیروی متخصص و منابع را برای تحقق ایده یک کارآفرین در کنار هم دارد.

به گزارش پایگاه خبری راد، امیرحسین دوایی - معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با اشاره به تعریف کارآفرین، گفت: کارآفرین با تجهیز خود به نیروهای متخصص و سرمایه گذار رویای خود را محقق می کند.

وی تصریح کرد: با این تعریف تعداد کارآفرین‌ها اندک هستند و به این معنی نیست که به طور مثال از یک دانشگاه 10 هزار نفری 5000 نفر کارآفرین باشند.

دوایی در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات، تصریح کرد: بنیان گذاران 7 شرکت از 8 شرکت برتر دنیا در حوزه IT مانند اپل، گوگل، فیس بوک، دل ، اوراکل، اوبر، توییتر و واتس آپ با اقتصاد،  2 هزار و 700 میلیارد دلاری، قبل از پایان تحصیل خود دانشگاه را ترک کردند و تنها بنیان گذار گوگل تحصیلات خود در دانشگاه را به پایان رساند.

وی تاکید کرد: اما دانشگاه‌هایی که این افراد از آنها خارج شدند مانند هاروارد، استنفورد ویا شیکاگو به دانشگاه های کارآفرین شناخته می شوند و این مسئله کمی نگرانی ایجاد می کند که چرا کارآفرین‌ها از دانشگاه کارآفرین خارج می شوند. حتما در این دانشگاه ها نکته ای وجود دارد که بعد از خروج این افراد آنان کارآفرین های موفقی شده اند.

وی تصریح کرد: در یک دانشگاه کار آفرین ابزاری که برای کارآفرینی نیاز هست مانند نیروی متخصص که بتواند ایده یک فرد کارآفرین را محقق کند، وجود دارد و کارآفرین تیم و مکمل های خود را از این دانشگاه فراهم می کند.

دوایی، سرمایه گذارها خطر پذیر را نیاز بعدی یک کارآفرین عنوان کرد که در اطراف چنین دانشگاه هایی شکل می گیرند و در ادامه افزود: البته نه به صورت فیزیکی بلکه توجه این سرمایه گذاران بیشتر به این دانشگاه‌هاست و کارآفرین در این محیط امکان تجهیز منابع بهتری دارد.

وی تاکید کرد: فضای حمایتی که در این محیط، تصور اینکه خروج از دانشگاه باعث افت فرد می شود را ایجاد نمی کند و حتی باعث افتخار نیز می شود و در یک جامعه کارآفرین ترک تحصیل راه دیگری برای رسیدن به اهداف و موفقیت های دیگری است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود : کارآفرین ها مانند بذرهایی هستند در کنار دیگر بذرها در دانشگاه که بدون حضور دیگران بی اثر هستند و در یک دانشگاه کارآفرین تمام این موارد در کنار هم وجود دارد و به یک فرد کارآفرین این امکان را می دهد که با تجهیز نیروی انسانی و منابع، ایده خود را محقق کند.

وی که در کنفرانس کارآفرینی در دانشگاه شریف سخنرانی می کرد، این دانشگاه را یکی از پیشگامان این حوزه اعلام کرد و گفت : تجربه دانشگاه شریف در این حوزه، تجربه موفقی است و می تواند به عنوان یک الگو برای دانشگاه های دیگر نیز مطرح شود و البته باید این بخش فراگیرتر شود و تمام اکوسیستم در یک نقطه متمرکز نباشد. 

برچسب ها:

کارآفرینی