11:36 | پنجشنبه 30 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
نرخ اشتغال‌زایی انگلیس در بهترین سطح ۴۸ سال اخیر

1397/11/08 13:30

نرخ اشتغال‌زایی انگلیس در بهترین سطح ۴۸ سال اخیر

پایگاه خبری راد: نرخ اشتغال زایی انگلیس با وجود نگرانی‌ها از بریگزیت به بالا ترین سطح خود از سال ۱۹۷۱ رسید.

به گزارش پایگاه خبری راد  به نقل از مرکز آمار انگلیس، بررسی آمارهای مربوط به نرخ بیکاری افراد ۱۶ ساله و بالاتر انگلیسی بین بازه زمانی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ نشان می‌دهد روند کاهش بیکاری انگلیس که از سال ۲۰۱۲ آغاز شد برای هفتمین سال متوالی ادامه یافته است تا نرخ بیکاری به کمترین سطح ۱۸ سال اخیر برسد.

در سه ماهه منتهی به نوامبر ۲۰۱۸، نرخ اشتغال انگلیس به ۷۵.۸ درصد رسیده است که بالاترین سطح از سال ۱۹۷۱ میلادی محسوب می‌شود. به گفته مرکز آمار انگلیس، در سه ماهه منتهی به ماه نوامبر ۳۲.۵۳ میلیون انگلیسی شاغل بوده‌اند که ۱۴۱ هزار نفر بیشتر از مدت مشابه سه ماهه قبل و ۳۲۸ هزار نفر بیشتر از رقم مشابه ثبت شده در سال ۲۰۱۷ است.

تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸، جمعیت بیکار ثبت شده در انگلیس ۱.۳۷ میلیون نفر ثبت شده است که هر چند در مقایسه با سه ماهه دوم تغییری نکرده است اما ۶۸ هزار نفر کمتر از رقم ثبت شده سال ۲۰۱۷ است. نرخ بیکاری انگلیس در همین مدت ۴ درصد عنوان شده است.

متوسط نرخ بیکاری در انگلیس در بازه ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۸ میلادی معادل ۷.۰۵ درصد بوده است که بیشترین سطح ثبت شده مربوط به زمانی است که نرخ بیکاری به ۱۲ درصد رسید و کمترین نرخ بیکاری نیز ۳.۴ درصد سال ۱۹۷۳ است.