09:14 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
خالی بودن ظرفیت 60 درصدی کارخانه‌های روغن‌کشی در کشور

1396/09/08 11:15

دبیر انجمن صنایع روغن‌کشی اعلام کرد:

خالی بودن ظرفیت 60 درصدی کارخانه‌های روغن‌کشی در کشور

پایگاه خبری راد: دبیر انجمن صنایع روغن‌کشی اعلام کرد که هم‌اکنون حدود 60 درصد ظرفیت کارخانه‌های روغن‌کشی خالی است و این صنعت با حدود ۴۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری راد، اکبر سبقتی امروز در همایش روغن‌های خوراکی و دانه‌های روغنی اظهار کرد: از سال 1392 تاکنون با تغییر دولت، رویکردها نیز نسبت به صنعت روغن تغییر کرد و در این میان صنعت روغن‌کشی با مشکلاتی مواجه شد که در نتیجه آن، واردات روغن خام به حدود دو میلیون تن رسید که می‌تواند ادامه پیدا کند.

وی با بیان این که صاحبان صنایع روغن‌کشی نگران افزایش واردات هستند که می‌تواند این صنعت را با رکود مواجه کند، افزود: حدود ۴۰ درصد ظرفیت کارخانه‌های روغن‌کشی فعال است که برای افزایش این رقم پیشنهاداتی را به مسئولان ارائه کرده‌ایم.

همچنین محسن کشمیری - دبیر انجمن کره گیاهی - نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط این انجمن برای افزایش تولید کره گیاهی در کشور و رساندن میزان تولید در این صنعت به اندازه تولید کشورهایی مانند ترکیه، اظهار کرد: صادرات محصول و به روزرسانی تکنولوژی تولید انواع کره گیاهی از دیگر اهداف پیشرو است.

وی افزود: ظرفیت اسمی صنعت گیاهی حدود ۳۰۰ هزار تن بوده در حالی که تولید واقعی این صنعت ۸۰ تا ۹۰ هزار تن است.

دبیر انجمن کره گیاهی با اشاره به تولید پنج نوع کره گیاهی، ادامه داد: تولیدکنندگان به کره پخت و پز و مارگارین مایع هنوز وارد نشده‌اند، اما می‌توانند در آینده به این مساله نیز ورود کنند.

کشمیری گفت: سالانه ۱۵ میلیون تن کره گیاهی در جهان تولید می‌شود که لهستان، آلمان، انگلیس، هلند و بلژیک عمده ترین تولیدکنندگان کره گیاهی هستند.