12:16 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
چشم انداز مدیران انرژی آمریکا منفی شد

1397/10/14 17:51

چشم انداز مدیران انرژی آمریکا منفی شد

پایگاه خبری راد: طبق نتایج نظرسنجی که از سوی بانک فدرال رزرو دالاس منتشر شد، چشم انداز مدیران نفت و گاز آمریکا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ منفی شد.

به گزارش پایگاه خبری راد، نظرسنجی از چشم انداز مدیران انرژی آمریکا به منفی ۱۰ در مقایسه با ۴۷ در سه ماهه قبل رسید که نخستین قرائت منفی از زمان سقوط قیمت نفت به ۲۶ دلار در هر بشکه در اوایل سال ۲۰۱۶ بود.

بیش از نیمی از این مدیران گفتند انتظار دارند هزینه سرمایه کمتری در سال ۲۰۱۹ داشته باشند. با این حال این مدیران پیش بینی کردند که نفت آمریکا سال ۲۰۱۹ را در حدود ۶۰ دلار در هر بشکه به پایان خواهد بود که ۳۰ درصد بالاتر از قیمت فعلی است.

طبق این نظرسنجی که در فاصله ۱۲ تا ۲۰ دسامبر انجام گرفت، مدیران از قیمت ۵۰ دلار تا ۶۴.۹۹ دلار در هر بشکه برای برنامه ریزی استفاده می کنند و تنها ۹ درصد اعلام کردند بر مبنای قیمت پایین ۵۰ دلار برنامه ریزی کرده اند.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز جمعه حدود ۴۷.۱۵ دلار در هر بشکه معامله شد.

با این که شرکتهای اکتشاف و تولید در سال گذشته برای تقویت ترازنامه، کنترل هزینه و سوددهی به سهامداران، از سوی سرمایه گذاران تحت فشار قرار داشتند تنها ۷ درصد از مدیران اظهار کردند که هدف اصلی آنها سوددهی به سهامداران است و ۴۶ درصد اعلام کردند که هدف اولیه در سال ۲۰۱۹ بالا بردن تولید نفت و گاز است.

شرکتهای خدماتی که کارهای حفاری در میادین نفتی را برعهده دارند، دورنمای منفی تری نسبت به شرکتهای اکتشاف و تولید داشتند و حدود ۵۸ درصد شرکتهای خدماتی ابهام بیشتری را اعلام کردند. دیگران نیز کاهش اخیر قیمتهای نفت را که در اکتبر تا مرز ۷۶ دلار صعود کرده بودند ضربه ای به اعتمادشان خوانندند.

بر اساس گزارش رویترز، در این نظرسنجی ۱۰۴ شرکت فعال در زمینه اکتشاف و تولید و ۶۳ شرکت فعال در زمینه خدمات میدان نفتی شرکت کردند. بانک فدرال رزرو دالاس در بررسی خود تگزاس، جنوب نیومکزیکو و شمال لوئیزیانا را پوشش داده است.