14:39 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
رونمایی از ربات جدید «تویوتا»

1396/09/02 17:28

رونمایی از ربات جدید «تویوتا»

پایگاه خبری راد: کمپانی تویوتا و بخش فناوری‌های پیشرفته این شرکت از ربات جدید خود با نام "T-HR3" رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری راد، گاهی اوقات کارهای روزمره شما را خسته می‌کند و یا در محل کار خود یک شغل پرخطر برعهده دارید که سلامت شما را به خطر می‌اندازد و یا در بدترین شرایط، ممکن است که جان خود را از دست دهید، حال بخش تکنولوژی و فناوری‌های پیشرفته تویوتا برای افرادی که کارهای سخت برعهده دارند و یا کسانی که تنها به دانش آنان نیاز خواهد بود، یک ربات انسان نما اختراع کرده است که قابلیت کنترل از راه دور را خواهد داشت و می توان به انجام کارهای دشوار و خطرآفرین مشغول شد.

در این خصوص، کمپانی تویوتا و بخش فناوری‌های پیشرفته این شرکت از ربات جدید خود با نام "T-HR3" رونمایی کرده است که در واقع نسل سوم ربات‌های انسان نما بوده و می‌توان از راه دور به کنترل کردن آن پرداخت، به چه شکل؟ با استفاده از لباس‌های پوشیدنی و ابزارهای در نظر گرفته شده برای این ربات انسان نما که باعث می‌شود در هر نقطه از جهان با ربات خود ارتباط برقرار کنید و کارهای دشوار خود را انجام دهید، همچون سفر به خارج از کره زمین، حضور در بیمارستان برای انجام کارهای خدماتی و یا حتی برای انجام فعالیت‌های خارج از خانه در روزهای سرد سال که می‌تواند شامل پارو کردن برف، شستن اتومبیل و یا حتی جارو کردن حیات خانه در روزهای گرم سال شود.

به طور کلی، کمپانی تویوتا یک لباس پوشیدنی و همچنین یک هدست واقعیت مجازی طراحی کرده است که با ربات انسان نمای T-HR3 ارتباط برقرار می‌کند و قابلیت بازخورد دارد، به این شکل که اگر شما یک وسیله را به دست بگیرد، سنسورهای ربات مانع از فشار بیش از حد به جسم می‌شود و از طرفی دیگر، لباس پوشیدنی در مقابل فشار شما مقاومت نشان می‌دهد تا بدانید که وسیله مورد نظر را در دست دارید. برای کنترل این ربات انسان نما، با استفاده از هدست واقعیت مجازی می‌توانید دوربین‌ها را برای دیدن محیط اطراف بکار بیاندازید و با استفاده از لباس پوشیدنی، می‌توانید قسمت‌های مختلف این ربات را کنترل کنید و حرکت دهید. به عنوان مثال به دست گرفتن یک توپ بازی و یا توانایی ساخت لوگو و اسباب بازی‌های ساختنی که در فیلم تبلیغاتی تویوتا نشان داده شده است.

گفته می‌شود که این ربات با داشتن 29 قسمت اصلی در بدنه خود و همچنین سود جستن از 16 سیستم قابل کنترل توسط فناوری MMS، می‌تواند یک محدوده حرکتی باورنکردنی در اجزای مختلف خود داشته باشد که باعث شده رفتارهای آن نزدیک به یک انسان واقعی باشد.

در پایان نباید این موضوع را فراموش کرد که هنوز هیچ برنامه‌ای برای توسعه این ربات و قیمت گذاری آن ارائه نشده است و حتی نمی‌دانیم که آیا کمپانی تویوتا به تولید این ربات چراغ سبز نشان خواهد داد یا خیر که در صورت تایید، می‌تواند یک انقلاب بزرگ در عرصه تکنولوژی بوجود آورد، پس تا قبل از تایید تویوتا برای ساخت این ربات کاربردی، باید شخصا کارهای خود را انجام دهید.

برچسب ها:

ربات جدید تویوتا