15:58 | شنبه 5 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day
حاضران و غایبان نمایشگاه خودروی تهران را بشناسید

1396/08/30 12:57

حاضران و غایبان نمایشگاه خودروی تهران را بشناسید

پایگاه خبری راد: کمتر از یک هفته به آغاز بزرگترین رویداد خودرویی کشور در پایتخت مانده است و حضور برندهای معتبر خودرویی از سراسر جهان در این مهم قطعی به نظر می رسد.

به گزارش پایگاه خبری راد، برخی از برندهای حاضر در نمایشگاه آذر ماه، سابقه حضور در نمایشگاه سال گذشته را داشته و برخی دیگر تازه وارد هستند. از این رو در این گزارش قصد داریم به معرفی تعدادی از برندهای تازه وارد و همچنین سابقه دارها بپردازیم.

ایران خودرو
گروه صنعتی ایران خودرو را می توان یکی از بزرگترین خودروسازی های خاورمیانه نامید. شرکتی که تمامی مدل های خودرویی از سبک تا سنگین را در کارخانه های خود تولید و مونتاژ می کند.
ایران خودرو در نمایشگاه سال گذشته در روزهای پایانی به جمع شرکت های حاضر اضافه شد و به همین دلیل تنها با محصولات پژو خود به نمایشگاه تهران ورود کرد.
اما بازدیدکنندگان از نمایشگاه خودروی تهران در سال جاری می توانند با محصولات جدید ایران خودرو از محصولات برند پژو، رنو، دانگ فنگ، هایما و خودروهای به روز شده خود همانند دنا پلاس، پژو پارس اتومات و ... دیدن کنند.
این احتمال وجود دارد که ایران خودرو برای نمایشگاه تهران یک یا دو رونمایی نیز داشته باشد.

سایپا
شرکت خودروسازی سایپا در نمایشگاه سال گذشته نتوانست با تمام قوا وارد کارزار نمایشگاهی شود اما از این شرکت برای نمایشگاه امسال خبرهای خوبی به گوش می رسد.
خودروهایی چون کوییک، ساینا اتوماتیک، سراتو، برلیانس و … میهمانان غرفه سایپا هستند.
مهمترین نکته در غرفه سایپا حضور سیتروئن با چهار محصول تازه وارد است. این نمایشگاه می‌تواند سکوی پرشی برای سیتروئن و فروش محصولاتش در بازار ایران باشد.

ایرتویا
شرکت ایرتویا نماینده رسمی تویوتا در ایران که در نمایشگاه تهران 95 با معرفی محصولات جدید توانست لقب پربازدیدکننده ترین غرفه را به نام خود بزند.
ایرتویا برای نمایشگاه خودروی تهران در سال 96 مطمئنا برنامه های ویژه ای دارد زیرا این شرکت معتبر بر این باورست که نمایشگاه بهترین محل برای بازاریابی و بازارسازی است یعنی مشتریان، خودشان را در هیمن نمایشگاه آماده خرید می کنند.

نگین خودرو
نماینده رسمی رنو در ایران نیز در سال گذشته یکی از بهترین غرفه ها و شکیل ترین آنها را به خود اختصاص داده بود و رنو کولئوس را به بازار ایران معرفی کرد.
کولئوس در همان نمایشگاه تهران 95 مشتریان خود را پیدا کرد و همین تجربه خوب موجب شد تا نگین خودرویی ها برای نمایشگاه تهران نیز به فکر یک سورپرایز جدید باشند.
در نمایشگاه سال پیش خبر ورود مگان جدید به ایران اعلام شد و البته از رسانه ها خواسته شد تا این خبر را اعلام عمومی نکنند اما حالا قرار است این خودروی تازه وارد در نمایشگاه تهران رونمایی شود.

دی.اس
برند لاکچری پژو – سیتروئن با اینکه قدمت زیادی در ایران ندارد اما در همین مدت کوتاه نیز توانسته است مخاطبان و علاقه مندان پرو پاقرصی را برای خود پیدا کند.
آرین موتور تابان به عنوان نماینده رسمی این برند لوکس فرانوسوی در ایران قصد دارد در نمایشگاه امسال از دی اس 7 به صورت رسمی رونمایی کند. دی اسی ها در سال گذشته توانستند مخاطبان زیادی را در غرفه خود جذب کنند و معرفی خوبی از برند لاکچری خود داشته باشند.
سال گذشته مدیر عامل دی اس فرانسه نیز در نمایشگاه حاضر بود و به طور مستقیم در جریان فعالیت های آرین موتوری ها قرار گرفت.
حضور دی اس 5، دی اس6 و رونمایی از دی اس7 می تواند غرفه این برند را در نمایشگاه دوم تهران جلوه ای خاص داده و لاکچری بازها را در خود جمع کند.

BYD
شرکت کارمانیا همکاری تجاری و رسمی بی.وای.دی در سال گذشته یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه تهران را به خود اختصاص داد و رونمایی های جدید این شرکت بسیار پر سر و صدا شد. اما بی.وای.دی که در نمایشگاه مرداد ماه خودروی مشهد نیز چند سورپرایز برای بازدیدکنندگان داشت گویی قرار است در نمایشگاه تهران نیز تجربه جدیدی را به علاقه مندان خودرو معرفی کند.
دو محصول S6 و F3 مطمئنا در برنامه معرفی مجدد کارمانیا در نمایشگاه تهران قرار خواهند داشت اما شاید از روی صحبت های مدیران این مجموعه بتوان حدس زد که حداقل 2 محصول جدید دیگر نیز در تهران معرفی خواهند شد.

ایکاپ
شرکت مشترک پژو – ایران خودرو برای نمایشگاه تهران سال جاری برنامه های ویژه ای دارد. فرانسوی ها قصد دارند جدای از محصولات مشترک خود و ایران خودرو که معرفی خواهند شد چند محصول دیگر از سبد جهانی خود را در ایران معرفی کنند.
پژو 310 فیس لیفت، کراس اوور 3008 و 4008 از محصولاتی هستند که گفته می شود به نمایشگاه تهران 96 خواهند رسید.

لوکسژن
یک محصول از تایوان که توسط آرمان موتور کویر در ایران نمایندگی می شود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه تهران حاضر می شود و دو محصول S3 و U6 دو خودرویی خواهند بود که به ایرانیان معرفی می شود.
S3 یک سدان متوسط با قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان است و U6 نیز به عنوان یک کراس اوور با قیمت حدود 160 میلیون تومان به بازار ایران وارد می شوند.

مدیران خودرو
مدیران خودرو که دو برند ام.وی.ام و چری را در ایران تولید و عرضه می کند همچون سال گذشته تصمیم دارد با سورپرایزهای منحصر به فرد ایرانی-چینی خود به نمایشگاه خودرو تهران بیاید و با معرفی و عرضه خودروهای فعلی و جدید خود هر چه بیشتر به رونق تولید و بازار خودرو کشور بیافزاید.
این شرکت در سال جاری دو محصول تیگو7 و آریزو5 توربو را معرفی کرده است و باید دید در نمایشگاه خودرو امسال تهران چه خودروی جدیدی را معرفی و یا رونمایی خواهد کرد.

غایبان نمایشگاه خودروی تهران 96
در بین شرکت هایی که در سال گذشته حضور داشتند اما در سال جاری تصمیم گرفتند غیبت کنند نام برندهایی همچون هیوندای، ب.ام.و، کیاموتورز، ام جی و میتسوبیشی به چشم می خورد.
نمایندگان برندهای خودرویی در ایران به دلیل بسته بودن سامانه ثبت سفارش و ناتوانی در وارد کردن خودروهای مورد نظر از حضور در نمایشگاه خودروی تهران 96 انصراف داده اند.

 

محمد علی رفیعی

نظر بینندگان

d
1396/08/30
نمایشگاه بدون bmw یعنی کشک بابا.
صابر
1396/08/30
عالیه من که از الان دارم لحظه شماری می کنم
نگین
1396/08/30
جز چنتا برند بقیه تولید داخل و چینی هستند. این چه نمایشگاهی شد. بی ام و هیوندای کیا موتورز و خوبا نیستن که!