14:01 | دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
آغاز استارت آپ ویکند کشت و کال در دانشگاه کردستان

1397/09/22 08:32

آغاز استارت آپ ویکند کشت و کال در دانشگاه کردستان

پایگاه خبری راد: استارت آپ ویکند کشت و کال با حضور 50 نفر از صاحبان ایده, از امروز در دانشگاه کردستان آغاز شد و تا سه روز ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری راد،  مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان در مراسم افتتاحیه استارت آپ ویکند کشت و کال در دانشگاه کردستان، اظهار کرد: هدف اساسی مرکز نوآوری اشتغالزایی است و گرچه نهادهای دیگری هم در این زمینه کار می‌کنند اما آنچه کار مرکز نوآوری را از دیگر نهادها جدا می‌کند، اشتغالزایی و ایجاد کسب و کار با روش‌های جدید دنیا و شتاب‌دهی به این امر است.

وی افزود: در این استارت آپ دانشجویان و صاحبان ایده‌ها در طول سه روز سلسله آموزش‌هایی را می‌بینند و در پایان با سرمایه‌گذاران آشنا می‌شوند.

مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان عنوان کرد: این استارت آپ با همکاری دانشگاه کردستان، پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری ژرفا برگزار می شود و حامیانی هم از نهادهای مختلف دارد.

وی تصریح کرد: وجه تمایز این استارت آپ، آسیب شناسی استارت آپ های پیشین است که طی آن مشخص شد، نبود حامی و پشتیبان مهمترین مشکل در برگزاری این رویدادهاست.

سلیمانی با اشاره به اینکه در این استارت آپ تشویق های مادی کنار گذاشته شده است، اعلام کرد: برندگان به عنوان جایزه تحت حمایت مرکز رشد دانشگاه و پارک علم و فناوری قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه استارت آپ ها عموما با محوریت آی تی برگزار می شود، گفت: خوشبختانه مرکز رشد دانشگاه با درک اهمیت توجه به پتانسیل های استان، اولین استارت آپ را با محوریت کشاورزی برگزار می‌کند و در ادامه هم باید سراغ رشته‌هایی برویم که در ایجاد اشتغال مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه این استارت آپ اولین رویداد مشترک دانشگاه کردستان و پارک علم و فناوری استان است، ابراز امیدواری کرد که این رویدادها در آینده هم ادامه داشته باشد.