02:26 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
نقش تعیین‌کننده روابط بین‌الملل در ارتقای فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها

1397/09/22 08:12

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر مطرح کرد؛

نقش تعیین‌کننده روابط بین‌الملل در ارتقای فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها

پایگاه خبری راد: هیوندای موتورز روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد به منظور توسعه وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست ۶.۷ میلیارد دلار در تولید خودروهای الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی (FCEV) سرمایه گذاری کند.

به گزارش پایگاه خبری راد،  دکتر سعید بلالایی در کارگاه آموزشی "معرفی فرصت‌ها و گرنت‌های پژوهشی در آلمان" که در دانشگاه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: برقراری ارتباط با محققین برجسته از سراسر دنیا، می‌تواند نقش موثری در ارتقای فعالیت‌های پژوهشی کشور داشته باشد.


وی با بیان اینکه روابط بین الملل دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در تمامی دنیا تعریف شده است، افزود: با برقراری ارتباط بین الملل، زمینه‌های پژوهشی نوینی در داخل کشور پایه‌گذاری می‌شود که در موضوعات پژوهشی آینده نقش اساسی دارند.

بلالایی بیان کرد: یکی از این حوزه‌ها، استفاده از فرصت‌های تحقیقاتی است که توسط بنیادها و نهادهای مختلف در دنیا مورد حمایت قرار می گیرد. کشور آلمان از این نظر متمایز است و بنیادهای مختلفی در این کشور وجود دارد که می‌توانند به گسترش تحقیقات در سراسر دنیا کمک کنند.

نماینده بنیاد الکساندر هومبولت آلمان خاطرنشان کرد: اساتید کشور آلمان نیز عملا با انجام پروژه های مشترک با سایر کشورها توانسته اند، روز به روز پیشرفت داشته باشند.