11:08 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
رشد یکدست قندی‌ها در مقابل افت گروه‌های خودرو و فلزی

1396/08/13 18:30

در معاملات بورس تهران رخ داد:

رشد یکدست قندی‌ها در مقابل افت گروه‌های خودرو و فلزی

پایگاه خبری راد: در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته قیمت اکثر نمادها در گروه خودرو، فرآورده‌های نفتی و فلزی روند رو به کاهشی را تجربه کرد، اما قندی‌ها یکدست با رشد در قیمت پایانی مواجه شدند.

به گزارش پایگاه خبری راد، امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در نیم ساعت ابتدایی باز شدن معاملات تا رقم ۸۷ هزار و ۹۳۳ واحدی بالا رفت، اما در نهایت با روند نزولی مواجه شد و به رقم ۸۷ هزار و ۸۶۸ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ۳۶ واحد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۵۶۱ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز در طی معاملات امروز با ۲.۳۷ واحد افت به رقم ۹۴ هزار و ۶۸۱ واحدی و شاخص بازار اول با ۱۱ واحد کاهش به عدد ۶۱ هزار و ۵۲۰ واحدی رسید. اما شاخص بازار دوم با رشد ۱۹۹ واحد رقم ۱۹۱ هزار و ۸۴۷ واحدی را تجربه کرد.

نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پردیس، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران بیشترین تاثیر کاهنده را روی دماسنج بازار داشتند و در طرف مقابل سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، بانک ملت و معدنی و صنعتی گل‌گهر روی دماسنج بازار سرمایه روندی افزاینده داشته است.

امروز در گروه فلزات اساسی عمده سهم‌ها با روند رو به کاهش در قیمت پایانی مواجه شدند. در این گروه بیش از ۸۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی ۲۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان در سه هزار و ۹۱۵ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه نیز روند قیمت‌ها عمدتا کاهشی بود و بیشتر نمادها کمتر از دو درصد شاهد افت قیمت پایانی بودند. امروز در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز روند قیمت‌ها به جز در معدود نمادهایی کاهشی بود. همچنین در گروه خودرو نیز شاهد افت قیمت پایانی در اکثر نمادها بودیم اما فعالان تالار شیشه‌ای امروز شاهد رشد یک دست قندی‌ها بودند. طوری که در این گروه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۸۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم یک میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد.

آیفکس نیز امروز با افت نیم واحدی همراه شد و در تراز ۹۷۴.۵ نشست. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۵۳ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به ارزش ۲۸۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله رسید. از جمله نمادهای تاثیرگذار در آیفکس پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و شرکت آهن و فولاد ارفع بودند.