08:24 | سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
پروازهای مستقیم بین عربستان و کانادا متوقف شد

1397/05/16 14:53

پروازهای مستقیم بین عربستان و کانادا متوقف شد

پایگاه خبری راد: تمامی پروازهای مستقیم میان عربستان سعودی و کانادا تحت تاثیر تنش های سیاسی اخیر میان این دو کشور متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری راد، به نقل از گلف نیوز، شرکت هواپیمایی عربستان سعودی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از این پس تمامی پروازهای مستقیم به مبدا و مقصد شهر تورنتو واقع در کشور کانادا لغو و متوقف خواهد شد بنابراین تمامی مسافران و مشتریانی که به مبدا یا مقصد کانادا بلیت تهیه کرده اند، می توانند پول بلیت خود بازپس گرفته و یا از مسیر و پروازهای جایگزین استفاده کنند.

این بیانیه زمان اجرای این تصمیم را دوشنبه هفته آینده ، ۱۳ اوت اعلام کرده است.

تنش های سیاسی میان این دو کشور از جایی آغاز شد که کانادا ضمن نگرانی درباره افزایش موج بازداشت فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی در عربستان سعودی ، از این کشور درخواست کرده بود که مقابله با آزادی بیان ، آزادی خواهان و فعالان اجتماعی را متوقف کند. اما عربستان این ابراز نگرانی و درخواست دولت کانادا را مداخله در امور داخلی کشورش تلقی کرد و  از سفیر کانادا در ریاض خواست که ظرف ۲۴ ساعت این کشور را ترک کند.

عربستان سعودی همچنین به خاطر اقدامات مداخله جویانه دولت کانادا ، اعلام کرد که تمامی مبادلات و تعاملات تجاری و بورسیه های تحصیلی خود با این کشور واقع در آمریکای شمالی را متوقف کرده و به حالت تعلیق درخواهد آورد.

عربستان این درخواست و اقدام دولت کانادا را نقض حاکمیت ریاض و دخالت آشکار در امور داخلی خود می داند و به همین دلیل تصمیم گرفته است تمامی پروازهای مستقیم میان دو کشور را متوقف و لغو کند.

برچسب ها:

عربستان سعودی ،کانادا