15:47 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
احتمال انتقال آب برای تامین نیاز خراسان و سیستان‌وبلوچستان

1397/05/07 07:09

وزیر نیرو خبر داد

احتمال انتقال آب برای تامین نیاز خراسان و سیستان‌وبلوچستان

پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گرفت: چشم انتظار طرح جامعی هستیم که تضمین‌کننده پایدار آب برای سه استان خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان باشد.

به گزارش پایگاه خبری راد، رضا اردکانیان در حاشیه نشست چالش‌های آب شرق کشور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که چشم انتظار طرح جامعی برای تامین آب سه استان هستیم، اظهار کرد: برای اینکه استفاده معقول از پساب، کشت‌های غیرموجه و اصلاح الگوی کشت مناسب انجام شود، ممکن است نیاز باشد که با رعایت ملاحظات اقتصادی و زیست‌محیطی برای تامین آب شرب، از خارج حو q ه وارد کنیم. با فرض موضوعات در نظرگرفته شده انتقال آب موجه خواهد بود.  

وی بیان کرد: استانداران موظف‌اند که طرح‌های خود را در کمیته‌های استانی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی با حضور تمامی دستگاه‌ها نهایی کنند تا در کمیته تخصصی کارگروه که مسئولیت آن بر عهده دکتر عدل معاون سازمان برنامه و بودجه کشور است، با حضور چهار وزیر و دو معاون رئیس جمهور بررسی شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه امیدوارهستیم پایبندی و عملیاتی شدن معاهده هیرمند به خوبی جلو رود، تصریح کرد: برای نخستین بار در طول تاریخ سال ۸۱ معاهده هیرمند عملیاتی شد که این معاهده حاصل همکاری و برنامه‌های مشترک بوده که اجرا کردیم. از این جهت امیدوارهستیم پایبندی و عملیاتی شدن معاهده هیرمند به خوبی پیش رود.