15:45 | يكشنبه 27 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day
کسب رتبه ۵ استان قزوین در نوسازی صنایع کشور

1397/04/31 11:42

کسب رتبه ۵ استان قزوین در نوسازی صنایع کشور

پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در نوسازی صنایع رتبه ۵ کشوری را کسب کرده‌ایم و در بخش بازرسی هم فعالیت خوبی صورت گرفته تا کسانی که ارز دولتی می‌گیرند شناسایی و کنترل شوند.

به گزارش پایگاه خبری راد، «علی پرزحمت» در همایش روز صنعت که امروز در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: استان قزوین استانی صنعتی است که تاکنون ۳هزار و ۹۳۰ پروانه بهره برداری صنعتی با اشتغالزایی ۱۰۵ هزار شغل در استان صادر شده است، همچنین هزار و 250 طرح صنعتی در استان داریم که از ۱۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند که با تکمیل آن‌ها برای 5000 نفر شغل ایجاد خواهد شد.


وی افزود: استان ما رشد خوبی داشته و مدیران استانی از صنعت با برگزاری کارگروه‌های مختلف از جمله ستاد تسهیل موانع تولید، ستاد تنظیم بازار و کارگروه‌ها حمایت کردند و استاندار کمک خوبی داشتند، تاکنون نیز در ستاد تسهیل استان هزار و 80 واحد صنعتی وام گرفتند و۴۹۳ واحد صنعتی مشکلاتشان در ستادها بررسی و برای حل آن‌ها اقدام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهارکرد: در شورای معادن برای حل موانع تولید اقدام شد و برای واحدهایی که دچار مشکلات تولید بودند نیز حمایت لازم صورت گرفت تا به چرخه تولید بازگردند و برخی نیز برای طرح توسعه اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۱۶۰ میلیون دلار صادرات از گمرک استان محقق شده که با رشد ۱۱درصدی مواجه بودیم، در بخش واردات هم ۱۵۳ میلیون دلار کالا وارد شده که بیشتر مواد اولیه صنایع بوده است.

پرزحمت تصریح کرد: در نوسازی صنایع رتبه ۵ کشوری را کسب کرده‌ایم و در بخش بازرسی هم فعالیت خوبی صورت گرفته تا کسانی که ارز دولتی می‌گیرند شناسایی و کنترل شوند، ما نیز باور داریم که باید اعتماد سازی و شفاف سازی صورت گیرد زیرا این کار به نفع مردم و تولید کننده و دولت است.

برای عبور از بحران اقتصادی نیاز به مدیران با انگیزه هستیم

«علی محمد زمانی» رئیس خانه صنعت استان قزوین نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات تولید تصریح کرد: اگر تولید مهم است چرا باید بیشترین وقت خود را برای حل مشکلات بانکی، مالیاتی و  بیمه‌ای هدر دهیم، در بخش صادرات هم با مشکلات جدی مواجهیم.

وی افزود: اگر تولید را باور دارید باید تصمیمات مسئولان دولتی بر اساس خدمت به تولید باشد، در شرایطی هستیم که حتی برای بحران هم برنامه نداریم تصمیمات ما بین بد و بدتر بوده است، امروز نیاز داریم که مدیران با انگیزه‌تر و چابک‌تر در مسند امور قرار گیرند تا از بحران اقتصادی عبور کنیم.

رئیس خانه صنعت استان قزوین تصریح کرد: انتظار داریم دولت با کمک مجلس برای رونق فضای کسب و کار با جدیت ورود کند و برای خروج از مشکلات برنامه داشته باشد.

با اعتمادسازی باید به فضای کسب و کار کمک کنیم

«علیرضا کشاورز قاسمی» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین نیز گفت: هم‌اکنون فضای کسب و کار خوب نیست و نیازی به پنهان‌سازی هم نیست، اگر چالش‌ها را شفاف نگوئیم به خطا رفته‌ایم.

وی افزود: امروزه برای رونق باید ارتباطات داشت امکان این‌که یک کشور براساس سیاست خودکفایی و بدون ارتباطات بقا داشته باشد عملی نیست، با اعتمادسازی باید به فضای کسب و کار کمک کنیم تا روابط بهتر شود و برای رونق اقتصاد نیازمند ارتباط با بازارهای بین‌المللی هستیم و باید حضور مؤثر داشته باشیم.

کشاورز قاسمی اظهار کرد: به افرادی که می‌خواهند مدیریت اقتصاد کشور را داشته باشند باید اعتماد کرد، ما می‌دانیم تحریم تشدید خواهد شد اما اولویت ما باید اعتمادسازی باشد؛ باید مسئولان اقتصادی کشور در این عرصه جدی باشند و در این مسیر گام بردارند.

وی افزود: در اعتمادسازی باید یک تیم اقتصادی قوی در رأس کار باشد در غیر این صورت مشکلات ارزی و قاچاق کالا و نبود نقدینگی حل نخواهد شد، اگر یک مدیریت توانمند اقتصادی نباشد از بحران عبور نخواهیم کرد و انتظار داریم در این شرایط تیم اقتصادی تغییر کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: باید بررسی کنیم ورود 5000 دستگاه خودرو توسط چه کسانی بوده و ارز ۴۲۰۰ تومانی به چه کسانی داده شده است و چه کسانی از سیستم سواستفاده می‌کنند این موارد نیازمند شفاف‌سازی است.

وی افزود: نخبگان بخش خصوصی می‌توانند مشاوران خوبی برای تصمیم‌گیران باشند اما از آن‌ها استفاده نمی‌شود، اگر شرایطی را فراهم کنیم تا بخش خصوصی همراه شود می‌توان از مشکلات عبور کرد، مشکلات اقتصادی برای همه کشورها پیش می‌آید اما مهم آن است چگونه از آن عبور کنیم باید حاکمیت و مردم در کنار هم باشند تا بتوان موانع را از پیش رو برداشت.

برچسب ها:

صنعت ،خودرو ،منطقه قزوین