06:54 | سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
صنعت خودرو ایران به واقع بینی نیاز دارد و نه رویا پردازی!

1397/04/18 12:56

صنعت خودرو ایران به واقع بینی نیاز دارد و نه رویا پردازی!

پایگاه خبری راد: در خصوص هدف گذاری برای آینده صنعت خودرو باید جدی تر بحث و گفتگو شود و اینکه بخواهیم دنباله روی دیگران باشیم، ما و صنعت خودرو کشور را به جایی نمی رساند.

به گزارش پایگاه خبری راد، امیر حسین کاکایی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در خصوص تغییر در صنعت خودرو و نبود اتفاق نظر در مورد نوع تغییر گفت: اولین حرف من این است که ما در تغییر صنعت خودرو و حرکت به سوی تولید خودروهای جدید نباید جوگیر شویم و نباید دنبال روی کشورهای ثروتمند باشیم.

وی ادامه داد: متخصصان و کارشناسان باید متناسب با امکانات و شرایط موجود کشورمان در مورد آینده صنعت خودرو نظر بدهند و اینطور نباشد که دنبال بهترین آینده ممکن برای ایران باشیم.

کاکایی تصریح کرد: ما زیرساخت و بستر ساخت هر نوع خودرویی را در کشور نداریم و اینکه آرزوی تولید برخی خودروها مانند هیبرید، الکتریک و خودران را به صنعت خودرو وارد کنیم در شرایط فعلی جواب نمی دهد.

وی نتیجه این تحمیل تولید خودروهای نسل جدید به صنعت خودرو را شکست دانست و افزود: این اتفاق یک ناامیدی بزرگ برای صنعت خودرو به ارمغان می آورد زیرا وقتی شما یک هدف بزرگ در ذهن دارید و نتوانید منابع را تامین کنید نتیجه آن به زمین خوردن شما و طرح های توسعه صنعت خودرو خواهد بود.

 

 


این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: شکست برنامه های صنعت خودرو موجب افسردگی جامعه و از دست رفتن انرژی صنعت می شود و این آن چیزی نیست که ما از برنامه های نوین و تغییر در صنعت خودرو می خواهیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده در هدف گذاری برای آینده صنعت خودرو، باید روی چشم انداز اصلی این صنعت بحث کرد اما اشکال این است که یک عده خیلی بلند پروازانه حرف می زنند و چشم اندازهایی می دهند که مربوط به آمریکا و اروپا است و ربطی به وضعیت موجود ایران ندارد.

 کاکایی افزود: باید به این نکته توجه کنیم که برخی تنها می خواهند تکنولوژی خود را بفروشند و به همین دلیل حرف های بزرگی را برای صنعت خودرو ایران به زبان می آورند تا به هدف خودشان برسند.

وی اظهار داشت: ما باید ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که آینده منطقی کشور در حوزه خودرو کدام است؟ سپس برای دستیابی به این آینده، هدف گذاری کرده و نقشه راهی متناسب با شرایط موجود ترسیم کنیم.