12:05 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
هندزفری معکوس ابداع شد+تصاویر
پایگاه خبری راد: محققان موفق به ساخت یک گوشی شده‌اند که صدای بلند محیط را برای کاهش آسیب به سلول‌های شنوایی، کم می‌کند.
تصویب استانداردهای ملی سوخت‌های زیستی/ضرورت بهره‌مندی از توانایی شرکتهای دانش‌بنیان در این حوزه
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تصویب استانداردهای ملی سوخت‌های زیستی در کشور خبر داد.
رجیستری؛ الگویی که پرونده یک دهه قاچاق گوشی را می‌بندد
پایگاه خبری راد: تعداد واردات قانونی گوشی در مقایسه با سال گذشته نزدیک به سه برابر شده و ارزش آن نیز ۱۶۳ درصد افزایش داشته است. این موضوع از تاثیر اعمال رجیستری بر واردات قانونی و جلوگیری از قاچاق این کالا هم حکایت دارد؛ همین موضوع سبب شده که این طرح به عنوان الگویی برای مقابله با قاچاق قرار داده شود.
ماجرای شرکت دخانی آمریکایی و هشدار وزیر بهداشت به شریعتمداری
پایگاه خبری راد: اگر در را به روی صنعت دخانیات ببندید، آنها از راه دیگری وارد می‌شوند؛ محصولِ تقریبا جدید شرکت‌های دخانیات این موضوع را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که آنها چگونه برای حفظ مشتریان خود تلاش می‌کنند.
۱۵ نکته مهم برای خرید لپ‌تاپ
پایگاه خبری راد: شاید شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی باشید که قصد خرید یک لپ‌تاپ یا رایانه شخصی همراه را دارید اما تصمیم‌گیری درباره خرید یک از مدل از میان برندهای متنوع لپ‌تاپ برایتان بسیار سخت و دشوار شده است.
چرا خاموشی‌ها اطلاع رسانی نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: درحالی که خاموشی‌های پی‌درپی مردم را سردرگم کرده و در گرم‌ترین روزهای سال مشکلات زیادی را برای آن‌ها به وجود آورده، دو شرکت بزرگ مسئول تامین و توزیع برق در تهران مسئولیت پاسخگویی به این مساله را به یکدیگر پاس می‌دهند و حاضر به اطلاع رسانی مناسب و دقیق نیستند.
کل کشور درگیر خشکسالی است
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن اشاره به آخرین وضعیت خشکسالی کشور تاکید کرد: بر اساس شاخص ۱۰ ساله، کل مساحت کشور دچار درجات مختلف خشکسالی است.
بعد از گرانفروشی، نوبت نفروختن است!
پایگاه خبری راد: خریداران لوازم‌خانگی که تاکنون از گرانفروشی در این بازار گلایه داشتند، اکنون با نفروختن کالا از سوی فروشندگان مواجه شده‌اند؛ این درحالی است که دولت برای واردات کالاهای این بخش، بیش از ۴۳ میلیون یورو ارز به نرخ مصوب پرداخته است.
معاملات برد- برد برای ایران و اروپا
پایگاه خبری راد: دستاوردهای اقتصادی سفر رئیس جمهوری به سوئیس و اتریش در گفت وگو با اعضای اتاق بازرگانی بررسی شد.
بازار سیگار در قرق محتکران/قاچاق دوباره رونق گرفت
رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی در ارتباط با شرایط عجیب و غریب به وجود آمده در بازار سیگار و علل آن توضیح داد.